Videobewerking (SOLVED)

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
Cellie
Level 3
Level 3
Posts: 111
Joined: Thu Aug 16, 2018 5:52 am

Videobewerking (SOLVED)

Post by Cellie »

Hallo allen,
Ik heb gisteren wat video-opnames gemaakt met onze camera en wil die nu gaan bewerken. Ik heb in het programma beheer 2 (de besten?) programma's gevonden, n.l. 'Openshot' en 'OpenScot Video Editor'. Welke kan ik het beste nemen? Ter info: in mijn windowstijd gebruikte ik Moviemaker.
Alvast dank voor de hulp.
Groet, Cellie.
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 2 times in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
xenopeek
Level 25
Level 25
Posts: 29459
Joined: Wed Jul 06, 2011 3:58 am

Re: Videobewerking

Post by xenopeek »

Dat is hetzelfde programma maar vanaf een andere bron:
  • "openshot" komt uit de officiele softwarebronnen voor Linux Mint. Deze versie is stabiel en wordt alleen geupdate als er beveilingsproblemen opgelost moeten worden.
  • "OpenShot Video Editor" is hetzelfde programma maar dan als flatpak en vanaf flathub.org geinstalleerd. Dit is altijd de nieuwste versie van OpenShot. Deze zal vaker geupdate worden en kan in nieuwere versies mogelijk wijzigen hoe bepaalde zaken werken of wat wel en niet kan. Als je nog niets anders geinstalleerd hebt van flathub.org dan kan dit wel erg groot worden qua download en installatie omdat dan eerst een zgn. runtime vanaf flathub.org geinstalleerd moet worden. Dat is snel honderden megabytes extra als je die nog niet voor een ander programma hebt.
Het is naar je eigen voorkeur welke je installeert.

De handleiding voor OpenShot lijkt alleen in het engels te zijn: https://www.openshot.org/static/files/u ... index.html
Image
Cellie
Level 3
Level 3
Posts: 111
Joined: Thu Aug 16, 2018 5:52 am

Re: Videobewerking

Post by Cellie »

xenopeek wrote: Mon Nov 05, 2018 8:36 am Dat is hetzelfde programma maar vanaf een andere bron:
  • "openshot" komt uit de officiele softwarebronnen voor Linux Mint. Deze versie is stabiel en wordt alleen geupdate als er beveilingsproblemen opgelost moeten worden.
  • "OpenShot Video Editor" is hetzelfde programma maar dan als flatpak en vanaf flathub.org geinstalleerd. Dit is altijd de nieuwste versie van OpenShot. Deze zal vaker geupdate worden en kan in nieuwere versies mogelijk wijzigen hoe bepaalde zaken werken of wat wel en niet kan. Als je nog niets anders geinstalleerd hebt van flathub.org dan kan dit wel erg groot worden qua download en installatie omdat dan eerst een zgn. runtime vanaf flathub.org geinstalleerd moet worden. Dat is snel honderden megabytes extra als je die nog niet voor een ander programma hebt.
Het is naar je eigen voorkeur welke je installeert.

De handleiding voor OpenShot lijkt alleen in het engels te zijn: https://www.openshot.org/static/files/u ... index.html
Dank je xenopeek. Ik heb beiden (dom? al 'n keer geïnstalleerd en gedeïnstalleerd. Wat kan ik nu het beste doen?
Overigens zitten beide progs in 'Programmabeheer'.
User avatar
xenopeek
Level 25
Level 25
Posts: 29459
Joined: Wed Jul 06, 2011 3:58 am

Re: Videobewerking

Post by xenopeek »

Een van beiden verwijderen en de andere houden.
Image
Cellie
Level 3
Level 3
Posts: 111
Joined: Thu Aug 16, 2018 5:52 am

Re: Videobewerking

Post by Cellie »

xenopeek wrote: Mon Nov 05, 2018 9:53 am Een van beiden verwijderen en de andere houden.
xenopeek wrote: Mon Nov 05, 2018 9:53 am Een van beiden verwijderen en de andere houden.
Werkt uitstekend ('OpenShot Video Editor' versie 2.4.3). Dank voor je hulp.
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”