software Kstar

Dutch Forum

Moderators: Moem, xenopeek

Post Reply
draak1955
Level 2
Level 2

software Kstar

Post by draak1955 » Thu Mar 07, 2019 7:56 am

Map Kstar kan drivers INDI niet vinden.png
Map Kstar kan drivers INDI niet vinden.png (11.47 KiB) Viewed 345 times
Hallo Geachte LM gebruikers van 19.1 -.
Mijn vraag is deze: "de software Kstar" (is astronomie software) wil een map maken met de tekst: "Der is een klein probleem". Kstar kan de map voor drivers voor INDI:/ user/share? INDI niet vinden op het pad naar Kstar.
Ik snap niet deze vraag stelling van (logica) zou/moet ik 1 map maken met Share (delen). Alstublieft een respons van dit. Dank je wel voor het lezen van me vraag: Jaa, iedere keer ik software Kstar opstart dit naar voren komt. gr. draak1955

PS: hoe kan ik dit uitzetten of is het iedere keer oké drukken??

xenopeek
Level 24
Level 24

Re: software Kstar

Post by xenopeek » Thu Mar 07, 2019 8:13 am

Je moet van bestanden van het besturingssysteem afblijven. Alles onder /usr komt uit een softwarepakket. Ook /usr/share/indi. Je hebt Kstars geinstalleerd maar niet het softwarepakket indi-bin dat door de Kstars pakketbeheerder is aangemerkt als "recommended". Als je deze melding niet meer wilt zien dan installeer je dat pakket. Dat kan in Synaptic or vanaf de terminal met opdracht: apt install indi-bin

Andere softwarepakketten recommended door de pakketbeheerder van Kstars zijn:
- astrometry.net (astrometry plate solver) en sextractor (source extractor for astronomical images)
- xplanet en xplanet-images (planetary body renderer and imagery)

Ik ken Kstars niet dus weet niet welke van bovenstaande je ook zou moeten/willen installeren voor meer complete functionaliteit in Kstars.
Image

draak1955
Level 2
Level 2

Re: software Kstar

Post by draak1955 » Thu Mar 07, 2019 3:46 pm

Hoi xenopeek, ik heb de code die je opgaf gebruikt. Werkt prima nu zonder fout melding, dank je wel.
hé xenopeek ik ga niet rommel in me systeem. Ik download van de distri en programma beheer.
Maar je zei: der nog meer programma's zijn ik zal is kijken. Ik doe astronomie al erg lang.
prima dank je wel voor je antwoord gr. draak1955

Post Reply

Return to “Nederlands (Dutch)”