file magic

Dutch Forum

Moderators: Moem, xenopeek

Post Reply
Fedde
Level 1
Level 1

file magic

Post by Fedde » Mon Mar 18, 2019 10:09 am

Distro stuur me dit:
"FILE" recognize the type of data in a file using "Magic" numbers -- Nieuwe versie no: 1:5.32-2ubuntu0.2

The file command is "a file type guesser", a command-line tool that tells you in words what kind of data a file contains.

Is dit voor gebruik in Terminal of als ik TXT file of odt readme file wil lezen.
Is this fore use in Terminal ore to read TXT files or odt readme file that's a one to read

Werd me gestuurd op vandaag 180319. Wat is het??
gr Fedde

xenopeek
Level 24
Level 24

Re: file magic

Post by xenopeek » Mon Mar 18, 2019 10:42 am

file is een opdracht welke je in de terminal kan gebruiken om van willekeurige bestanden uit te vinden wat hun type is. Vaak handig in scripts om dingen te doen met alleen bestanden van een bepaald type (gezien bestandsextensies betekenisloos zijn op Linux). Er zijn ook andere programma's die "onderwater" gebruikmaken van file. Upgraden is nuttig.
Image

Pjotr
Level 21
Level 21

Post by Pjotr » Mon Mar 18, 2019 10:44 am

Obscuur systeemonderdeeltje. Niet druk over maken, gewoon dat bijgewerkte pakket installeren. Een oudere versie zit al in je systeem, dus die veiligheidsreparatie is nodig. :wink:
Tip: 10 things to do after installing Linux Mint 19.2 Tina
Keep your Linux Mint healthy: Avoid these 10 fatal mistakes
Twitter: twitter.com/easylinuxtips
All in all, horse sense simply makes sense.

Fedde
Level 1
Level 1

Post by Fedde » Wed Mar 20, 2019 9:39 am

thk fore re:
story is this behind this: (sillyness) what a now, every file is with an extension or has an incorrect extension.

btw us: (slows things fore scrolling)
https://www.grammarly.com/?q=grammar&ut ... _term=tfd

Moem
Level 19
Level 19

Post by Moem » Wed Mar 20, 2019 10:29 am

Fedde, hier kom ik niet uit... kun je misschien in het Nederlands schrijven? Je zit hier op het Nederlandstalige deel van het forum, dus dat mag gewoon.
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!

Fedde
Level 1
Level 1

Post by Fedde » Wed Mar 20, 2019 3:47 pm

(oké)
dank je wel voor RE:
Verhaal is dit als achtergrond: (rare) wat ik weet, elke file heeft een extensie en kan correct en in correct exstensie zijn BV:
(link) https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... extensies zijn de bekende voorbeelden.

(link voor juist engels type): https://www.grammarly.com/?q=grammar&ut ... _term=tfd
gr. Fedde

Post Reply

Return to “Nederlands (Dutch)”