De hoofdoorzaak is dat mijn videokaart niet werkt in min 19.1 vervolgens vind ik linux op meerdere vlakken achteruit gaan. Dat linux mint geschikt is voor oudere computers is dus voorbij want steeds minder dingen doen het nog. In plaats van steeds nieuwe versies op de markt te brengen had linux zich beter bezig gehouden met andere dingen zoals de lijst van fouten die is ongeveer nog steeds hetzelfde als bij mint 13 alleen zijn er enkele zaken bijgekomen, de reeds gekende oudere issues/bugs hadden ze er al lang uit kunnen halen.
Maar als het op veiligheid aankomt moet ik linux dan weer wel feliciteren in al die jaren heb ik niet 1 keer een virus binnen gekregen en daarom moet zou ik beter schrijven helaas moet ik in 2021 afschijd nemen van linux.

Met grote tegenzin zal ik dus terug overstappen naar windows dus ook een andere pc, lang leve het milieu.
En waarom dan geen linux op die pc? Ik ben van het mening ofwel het ene ofwel het andere en ook op die andere pc zal ik dus niet weten of alles het zal doen met linux Mint.
Er is maar 1 manier dat ik bij linux blijf en dat is dat ze mint 18.3 updates nog wat jaren velengen en dat zal dus nooit gebeuren.