Bootable Windows 10 USB

Dutch Forum

Moderators: Moem, xenopeek

Post Reply
bentrein
Level 1
Level 1

Bootable Windows 10 USB

Post by bentrein » Tue May 07, 2019 4:49 pm

[ACHTERGROND]
Ik heb 2 pc's thuis, met op beide machines Linux Mint 19.1. Nou is mijn zoon gaan gamen, en wil een Windows 10 installatie op zijn machine, dus heb ik die gekocht (don't ask why!) en nu staat er een 5,3GB .iso in mijn downloads folder. Die krijg ik niet op een DVD, maar wel op mijn 32GB USB.
[EINDE ACHTERGROND]

[VRAAG]
Hoe krijg ik het voor elkaar dat de pc (hardware is niet het punt!) van de USB boot?

Let op: ik heb dus geen Windows machine! Hoe krijg ik de Windows10.iso op de USB zó dat als ik in de BIOS zeg dat hij vanaf de USB moet booten, hij dat ook echt doet.
[EINDE VRAAG]

[EXTRA INFO]
Ik heb al geprobeerd te booten vanaf de USB, terwijl de SSD (en HDD) fysiek niet meer verbonden waren met het moederboard - maar dat leverde een 'please reboot and insert a bootable device'.
[EINDE EXTRA INFO]

Gruppo Sportivo
Level 3
Level 3

Re: Bootable Windows 10 USB

Post by Gruppo Sportivo » Wed May 08, 2019 1:03 am

bentrein wrote:
Tue May 07, 2019 4:49 pm
[ACHTERGROND]
Ik heb 2 pc's thuis, met op beide machines Linux Mint 19.1. Nou is mijn zoon gaan gamen, en wil een Windows 10 installatie op zijn machine, dus heb ik die gekocht (don't ask why!) en nu staat er een 5,3GB .iso in mijn downloads folder. Die krijg ik niet op een DVD, maar wel op mijn 32GB USB.
[EINDE ACHTERGROND]

Let op: ik heb dus geen Windows machine! Hoe krijg ik de Windows10.iso op de USB zó dat als ik in de BIOS zeg dat hij vanaf de USB moet booten, hij dat ook echt doet.
[EINDE VRAAG]
Een opstartbare Live USB-schijf creëren kan met de tool UNetbootin
UNetbootin
of m.b.v Schijfkopieschrijver
https://linuxmint-installation-guide.re ... /burn.html
Image

Image

Post Reply

Return to “Nederlands (Dutch)”