mag ik alles wissen in het mapje tmp

Dutch Forum

Moderators: Moem, xenopeek

Post Reply
duckduckgo66
Level 3
Level 3

mag ik alles wissen in het mapje tmp

Post by duckduckgo66 » Fri Jun 21, 2019 7:47 pm

Hallo allemaal,

Ik was een Windows gebruiker en nu al een paar jaar Mint gebruiker.
Vraagje mag ik de map tmp (met alles submappen) wissen?

xenopeek
Level 24
Level 24

Re: mag ik alles wissen in het mapje tmp

Post by xenopeek » Sat Jun 22, 2019 3:26 am

De map zelf niet maar, zolang je niet ingelogd bent op de grafische desktop, kan je alles in de map /tmp verwijderen. Zodra je inlogt op de grafische desktop zijn er system componenten en programma's die bestanden plaatsen in /tmp en die dan verwijderen zou mogelijk problemen kunnen geven.

Je hoeft je hier verder ook niet mee bezig te houden. De map /tmp wordt dagelijks automatisch opgeschoond door het system zelf.
Image

Gruppo Sportivo
Level 3
Level 3

Post by Gruppo Sportivo » Sat Jun 22, 2019 5:34 am

De map /tmp bevat voornamelijk bestanden die tijdelijk nodig zijn. Veel programma's gebruiken dit om vergrendelingsbestanden te maken en voor tijdelijke opslag van gegevens. Verwijder geen bestanden uit deze map tenzij je precies weet wat je doet!

Veel van deze bestanden zijn belangrijk voor het uitvoeren van programma's en het verwijderen van deze bestanden kan leiden tot een systeemcrash.De map /tmp zelf zal niet meer dan enkele KB´s bevatten,dus met het oogpunt op schijfruimte winst is de uitkomst nihil.
Op de meeste systemen wordt deze map gewist bij het opstarten/afsluiten door het lokale systeem.
Image

Image

duckduckgo66
Level 3
Level 3

Post by duckduckgo66 » Sat Jun 22, 2019 12:08 pm

Gruppo Sportivo wrote:
Sat Jun 22, 2019 5:34 am
De map /tmp bevat voornamelijk bestanden die tijdelijk nodig zijn. Veel programma's gebruiken dit om vergrendelingsbestanden te maken en voor tijdelijke opslag van gegevens. Verwijder geen bestanden uit deze map tenzij je precies weet wat je doet!

Veel van deze bestanden zijn belangrijk voor het uitvoeren van programma's en het verwijderen van deze bestanden kan leiden tot een systeemcrash.De map /tmp zelf zal niet meer dan enkele KB´s bevatten,dus met het oogpunt op schijfruimte winst is de uitkomst nihil.
Op de meeste systemen wordt deze map gewist bij het opstarten/afsluiten door het lokale systeem.
Hallo "Gruppo Sportivo",

Thanks voor de duidelijke uitleg!! :D

Post Reply

Return to “Nederlands (Dutch)”