Na plaatsen desklet, Cinnamon in Terugvalmodus (Mate desktop)

Dutch Forum

Moderators: Moem, xenopeek

Post Reply
RemonK
Level 4
Level 4

Na plaatsen desklet, Cinnamon in Terugvalmodus (Mate desktop)

Post by RemonK » Thu Jul 18, 2019 5:04 pm

Hi all,

Ik gebruik de drive desklet op mijn 2e monitor om in de gaten te houden hoe vol met mijn drives zijn. Nu wilde ik er net een bij plaatsen van de root van mijn NAS server en hing heel mijn linux... het enige wat er nog speelde op de achtergrond was een youtube video en verder gebeurde er niets, en kon ook niets aanklikken etc. Na een minuut of 2 wachten ineens weer leven en werd alles wat ik aangeklikt had achter elkaar uitgevoerd.. en als laatste de melding"

------------
Cinnamon is zojuist vastgelopen. Uw systeem draait nu in Terugvalmodus.

Wilt u Cinnamon herstarten? (Nee/Ja)
------------

Ja of Nee kiezen maakt niets uit, ik kom in een beperkte desktop omgeving (volgens mij van Mate) en heb geen menu meer, alleen de drives zijn verkiesbaar uit het menu. CTRL-ALT-Bakspace maakt niets uit. Heel het systeem opnieuw opstarten geeft dezelfde foutmelding. Opstarten in een backup account gaat prima, alleen niet in mijn eigen account.
Ik heb ff geen idee waar ik het in moet zoeken. Een gok zou zijn dat de drive desklet voor de foutmelding zorgt omdat dat het laatste is wat is veranderd.
Heb geprobeerd om op de drive naar een of andere config bestand te zoeken om het handmatig te verwijderen (als dat bestaat), maar kan het niet zo 123 vinden. Heb ook geprobeerd om 'systeem instellingen' te starten en van daaruit de mini toepassing te verwijderen, maar ook die kan ik niet vinden.......

Ik weet het ff niet meer!? :(
Het leven is net een kartbaan; Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!
Joeptjoep - Feestboek

RemonK
Level 4
Level 4

Re: Na plaatsen desklet, Cinnamon in Terugvalmodus (Mate desktop)

Post by RemonK » Fri Jul 19, 2019 5:52 pm

Dat schiet niet op.. weet iemand iig waar de config bestanden voor mijn desktop instellingen staan?
Of als er een apart config bestand is voor de minitoepassengen?
Joeptjoep - Feestboek

Moem
Level 19
Level 19

Post by Moem » Fri Jul 19, 2019 7:27 pm

Kun je de betreffende desklet vinden en verwijderen in het instellingenvenster dat bij mijn Engelse versie 'Desklets' heet?
desklets.png
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!

RemonK
Level 4
Level 4

Post by RemonK » Fri Jul 19, 2019 8:14 pm

Yess gelukt, thanx! :D
Was ff zoeken en aanklooien, want ik had ook geen menu meer in de balk staan. Nadat ik die eindelijk weer tevoorschijn had getoverd, stond er geen systeem instellingen tussen! :?: Maar uiteindelijk is het via het welkoms scherm gelukt! Heb de desklet verwijderd en cinnamon opnieuw opgestart en alles is weer als vanouds op die ene desklet na. Super!
Joeptjoep - Feestboek

Post Reply

Return to “Nederlands (Dutch)”