Geen Linux Swap partitie

Dutch Forum

Moderators: Moem, xenopeek

Post Reply
Zeeman
Level 2
Level 2

Geen Linux Swap partitie

Post by Zeeman »

Ik heb net de installatie gedaan van Linux Mint 19.3 Mate. De eerste 10 punten van de lijst zin volledig gedaan. Volgens verschillende bronnen zou ik op GParted
een aparte partitie moeten hebben voor swappiness, dit is bij mij echter niet het geval. sda 1 is efi, sda 2 is Linux Mint en sda 3 is Timeshift. wat kan hiervan de oorzaak zijn? ik heb een AMD dual-Core Processor E2-9000, AMD Radeon Graphic en 4 GB DDR4 Memory. mijn computerkennis is noops maar als ik get goed begrepen heb is dit een AMD stoney chipset.

Poretlev
Level 1
Level 1

Re: Geen Linux Swap partitie

Post by Poretlev »

Hallo,
Een aparte swap-partitie heb je sinds Linux Mint 19.1 niet meer nodig (bestaat niet meer als aparte partitie). De swap is sedert 19.1 een bestand op de rootpartitie.

Pjotr
Level 21
Level 21

Post by Pjotr »

Zoals Velterop zegt. Overigens "moet" je ook bij een swapbestand, nog steeds de swapneiging verlagen. Wat dat betreft is er niets veranderd.
Tip: 10 things to do after installing Linux Mint 20 Ulyana
Keep your Linux Mint healthy: Avoid these 10 fatal mistakes
Twitter: twitter.com/easylinuxtips
All in all, horse sense simply makes sense.

Poretlev
Level 1
Level 1

Post by Poretlev »

Het bestandje in de root heet swapfile.

MoreLinux
Level 1
Level 1

Post by MoreLinux »

@Zeeman, vanaf Linux Mint 19.1 wordt er tijdens een standaard installatie geen aparte SWAP partitie meer aangemaakt. Er wordt een SWAP bestand aangemaakt in je root partitie.

Dus alles zoals je het nu ziet op je computer is correct. Je kunt nog steeds de linux swappiness aanpassen zoals in de lijst van Pjotr aangegeven.

Zeeman
Level 2
Level 2

Post by Zeeman »

Bedankt voor de goede informatie, nu ik weet dat ik geen fouten gemaakt heb kan ik verder aan de slag met mijn laptop.

Post Reply

Return to “Nederlands (Dutch)”