Na upgrade geen Chromium meer in Mint-20

Dutch Forum

Moderators: Moem, xenopeek

Post Reply
Hendrick
Level 3
Level 3

Na upgrade geen Chromium meer in Mint-20

Post by Hendrick »

Iemand enig idee waar Chromium is gebleven? Ik had al ergens gelezen dat het niet zou meekomen met Mint-20,
maar na de upgrade via het officiële script is het programma zelfs verwijderd van mijn pc. Beetje vervelend als
alle Favorieten en Passwords daarin opgeslagen zijn. Vreemde gang van zaken als je weet dat zelfs Windows de
Edge-browser tegenwoordig baseert op Chromium. Maar nu gaat Linux ermee stoppen?
Dus maar weer teruggerold naar versie 19.3 en wachten op betere tijden...

Hendrick / Amsterdam
Mint 19.3 Xfce

carum carvi
Level 6
Level 6

Re: Na upgrade geen Chromium meer in Mint-20

Post by carum carvi »

Je kunt Chromium nog gebruiken als je "snap" weer activeert met een paar terminal command regels, die in de release notes staan. Google Chrome valt ook nog heel gemakkelijk te installeren vanaf de Google website. En er wordt nu druk gepraat op dit forum over welke PPA Chromium alternatieven betrouwbaar zijn en er lijkt er eentje te zijn die velen betrouwbaar achten. Dus het kalf is nog niet verdronken Hendrick..., dat gezegd hebbende ben ik ook weer terug gegaan naar LM19, maar voor andere redenen...

Hendrick
Level 3
Level 3

Post by Hendrick »

@carum carvi

Ik gebruik de pc voor serieuze zaken zoals nieuws volgen, websites onderhouden, allerlei bankzaken e.d. Ik zat dus eigenlijk helemaal
niet te wachten op een nieuwe versie. Maar ja, je wilt mee in de vaart der volkeren, dus toch maar eens de upgrade geprobeerd.
Ik zag dat Mint-19.3 tot april 2023 ondersteund wordt. Tegen die tijd kijk ik wel verder, lol...

Hendrick
Mint 19.3 Xfce

carum carvi
Level 6
Level 6

Post by carum carvi »

Zo denk ik er ook over Hendrick. LinuxMint 19.2 werkt perfect voor mij en zal nog jaren ondersteund worden. Ik maak me wel weer druk over een nieuwe upgrade als het zover is... :D

Post Reply

Return to “Nederlands (Dutch)”