Hoe kan ik media met een usb-cable overzetten?

Dutch Forum

Moderators: Moem, xenopeek

Post Reply
BartSr
Level 2
Level 2

Hoe kan ik media met een usb-cable overzetten?

Post by BartSr »

Ik heel veel foto's en video's van mijn kleinkinderen op m'n Iphone staan. Nu wil ik die integraal -dus geen bepaalde keuze- overzetten naan Linux Mint Tricia. De usb-kabel-verbinding werkt. Maar welke programma's moet ik gebruiken?
carum carvi
Level 6
Level 6

Re: Hoe kan ik media met een usb-cable overzetten?

Post by carum carvi »

Gewoon kopieren en plakken gebruiken als de usb verbinding werkt? Dan ieder fotoprogramma openen wat je gebruikt. Of eerst het fotoprogramma openen en dan het commando "importeren" gebruiken. Kijken of dat werkt.

Ik heb veel gelezen over problemen met uitwisseling van data tussen Iphones en Linux, dus als de usb verbinding al werkt dan mag je je denk ik al gelukkig prijzen... :D
BartSr
Level 2
Level 2

Post by BartSr »

Met dit antwoord kan ik niet veel. Is er dan een mogelijkheid als Airdrop voor Linux of een equivalent voor Finder?
Fossy
Level 1
Level 1

Post by Fossy »

BartSr wrote:
Sat Jul 11, 2020 11:15 am
Met dit antwoord kan ik niet veel. Is er dan een mogelijkheid als Airdrop voor Linux of een equivalent voor Finder?
Dateert van december 2017 ? komt wel het één en het ander bij kijken :
How to access your iPhone on Linux ( inkusief data transfer … helaas in het Engels ) :
https://www.youtube.com/watch?v=LWkIQK-HBDI
BartSr
Level 2
Level 2

Post by BartSr »

Dankjewel fossy, maar helaas dat lukt niet
Intussen heb ikShotwell geprobeerd. Aanvankelijk leek dit goed te gaan.
Schermafdruk van 2020-07-12 10-40-56.png
Maar na lange tijd wachten -een kwartier of zo- heb ik dat ook maar afgebroken. :?
Moem
Level 20
Level 20

Post by Moem »

Ik gebruik daarvoor geen speciaal programma. Gewoon de file manager (ik weet de Nederlandse term niet, ik gok op 'bestandsbeheer').
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
BartSr
Level 2
Level 2

Post by BartSr »

Dat werkt ook niet. En op internet vond ik ook allerlei alternatieven die -bij mij-niet werken: Banshee, Redbull, Clementine Shotwell etc. Ik probeer Virtualbox>Windows maar eens
Last edited by BartSr on Sun Jul 12, 2020 7:48 am, edited 1 time in total.
Moem
Level 20
Level 20

Post by Moem »

Oi, ik zie nu pas dat het om een iPhone gaat. Waarschijnlijk is dat een belangrijke component van het probleem. Apple houdt er niet zo van als je over het hekje van hun tuin naar buiten probeert te klimmen.
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
Fossy
Level 1
Level 1

Post by Fossy »

ik wil U niet ontmoedigen en sluit alsnog niet uit dat dit onder Linux Mint mogelijk is ... maar enkel weggelegd is voor door de wol geverfde software nerds .
een realististere aanpak in dit geval is van terug te vallen op Windows 10

heb het uitgetest met de iPod van mijn echtgenote , op haar Windows 10 laptop , waar toevallig nog een reeks foto's en een video op stonden .

onder Windows 10 was dit een fluitje van een cent :
- iPod werd meteen herkend
- ga naar verkenner
- selecteer Apple iPod / Internal Storage > klik op map DCIM > 100APPLE
- U krijgt nu een overzicht van de foto's / video's> alles selecteren > kan U vervolgens respectievelijk kopiëren naar de map van uw keuze

ga ervan uit dat deze procedure ook van toepassing is voor een iPhone ... ?

terzijde : ik schaam mij als verstokte Linux Minter dood van typs te verstrekken op het officiële Linux Mint Forum met m.b.t. Apple / Windows , maar kon mij in de belangrijkheid van uw probleem inleven , van daar .... :D
Last edited by Fossy on Sun Jul 12, 2020 8:46 pm, edited 1 time in total.
Fossy
Level 1
Level 1

Post by Fossy »

BartSr wrote:
Sun Jul 12, 2020 6:22 am
Dat werkt ook niet. En op internet vond ik ook allerlei alternatieven die -bij mij-niet werken: Banshee, Redbull, Clementine Shotwell etc. Ik probeer Virtualbox>Windows maar eens
Na ruggespraak met men jongste dochter … een iPhone freak , kan ik bevestigen dat de werkwijze onder Windows 10 die ik net gepost heb , voor zowel iPod als iPhone geldt .

Komt enkel in aanmerking voor foto’s en video’s , voor muziek dient U het programma iTunes te installeren … zelfde Apple verhaal :( :evil:
BartSr
Level 2
Level 2

Re: Hoe kan ik media met een usb-cable overzetten? (opgelost)

Post by BartSr »

Ik heb maar de geboden mogelijkheden gebruilt, dwz per 40 geemaild aan mezelf en aansluitend de 40 verwijderd. En dat waren er bijna 400.Dat werkt ook :D
Bedankt voor alle suggesties
Vriendje
Level 1
Level 1

Post by Vriendje »

Dan zou Wetransfer.com ook nog werken. Dan kun je alles in één keer doen.
Als dat mogelijk is met een Apple natuurlijk.
Post Reply

Return to “Nederlands (Dutch)”