Inlog probleem.

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
Umaguna62

Inlog probleem.

Post by Umaguna62 »

Hallo,

Ik ben nieuw met het gebruik van linux.

Als ik vroeger inlogde hoefde alleen mijn paswoord in te vullen maar nu ik hem opnieuw in een heropstart deed kreeg ik een ander (zwart) scherm wat veel lijkt op een terminal waar je ‘Command’s kan invoeren.

Als ik mijn gebruikersnaam invoer en op enter druk en dan de gevraagde paswoord moet invoeren en op enter druk krijg ik een regel met het opschrift:

Linux Mint 19.1 Tessa UMA tty1

UMA Login: uma
Password:
uma@UMA:~$ (met een flikkerend cursorstreepje waar wat ingevuld moet worden)

Mijn vraag is:
Waarom krijg ik dit scherm opeens met uma@UMA:~$ te zien na mijn inloggegevens te hebben ingevoerd, en hoe nu verder om weer gewoon een normaal inlogscherm te krijgen waarop ik weer normaal kan inloggen, zonder al dit gebeuren.

Sorry dat ik geen screenshots kan bijvoegen met mijn iphone, bij mijn vraag want
als ik dat probeer geeft hij ERROR: file to large.....jpeg

Gr. René.
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Inlog probleem.

Post by duckduckgo66 »

Hallo, ik krijg dit ook maar als ik 20 seconden wacht dan loopt hij gewoon verder.
Dus even wachten en niet je wachtwoord invullen.

(Tenminste bij mij)

Laat even iets weten, een andere oplossing heb ik niet maar dat ligt aan mij want ik doe niet zo heel veel met liux dan de standaart dingen.
Umaguna62

Re: Inlog probleem.

Post by Umaguna62 »

Bij mij is seconden wachten niet het geval want na dit flikkerend streepje van uma@UMA: ~S moet er een ‘command’ ingetoetst worden.
Dus dit blijft gewoon zoals het er staat en gebeurd verder helemaal niets.

Het is toch niet de bedoeling dat ik nu alleen nog maar bij het inloggen een ‘Command’ telkens moet invoeren om ingelogd te worden? En ik zou niet weten wat ik daar zou moeten invoeren om door ‘Commands’ in te voeren, hiermee in te loggen, of met command’s hiermee dit euvel te verhelpen zoals men dat doet met wat men noemt een terminal emulator.

Gr. René.
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Inlog probleem.

Post by duckduckgo66 »

Umaguna62 wrote: Wed Feb 03, 2021 11:56 am Bij mij is seconden wachten niet het geval want na dit flikkerend streepje van uma@UMA: ~S moet er een ‘command’ ingetoetst worden.
Dus dit blijft gewoon zoals het er staat en gebeurd verder helemaal niets.

Het is toch niet de bedoeling dat ik nu alleen nog maar bij het inloggen een ‘Command’ telkens moet invoeren om ingelogd te worden? En ik zou niet weten wat ik daar zou moeten invoeren om door ‘Commands’ in te voeren, hiermee in te loggen, of met command’s hiermee dit euvel te verhelpen zoals men dat doet met wat men noemt een terminal emulator.

Gr. René.
Probeer het eerst alvorens je met je eigen verhaal komt, en ik heb hetzelfde als jij en bij mij start Linux Mint gewoon door.
Kwestie van even wachten.
Umaguna62

Re: Inlog probleem.

Post by Umaguna62 »

Ok, dus als ik het goed begrijp moet ik na

UMA login:(wachtwoord ingevuld en op enter gedrukt), seconden wachten?

Jammer dat ik geen screenshots (of video) kan uploaden om mijn inlog stappen het duidelijk te maken want mijn jpeg bestanden zijn te groot en ik weet noet hoe ik deze screenshots kan klein maken met mijn iphone.

Gr. René.
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Inlog probleem.

Post by duckduckgo66 »

Umaguna62 wrote: Wed Feb 03, 2021 12:19 pm Ok, dus als ik het goed begrijp moet ik na

UMA login:(wachtwoord ingevuld en op enter gedrukt), seconden wachten?

Jammer dat ik geen screenshots (of video) kan uploaden om mijn inlog stappen het duidelijk te maken want mijn jpeg bestanden zijn te groot en ik weet noet hoe ik deze screenshots kan klein maken met mijn iphone.

Gr. René.
Ik vul helemaal NIKS in en wacht gewoon op het grafische scherm waar ik mijn wachtwoord invul.

Werkt dit niet, dan laat ik het aan de experts over hier op het forum.
Umaguna62

Re: Inlog probleem.

Post by Umaguna62 »

Als ik mn laptop opstart krijg ik eerst een groen mint logo te zien en dan een zwart scherm met
bovenaan:
GNU GRUB version 2.02
met daaronder optie waar je kan kiezen te weten:
-linux Mint 19.1 Cinnamon
-advanced options for Linux Mint 19.1
-memory test (.......)
-memory test (.................)

Waaruit je de hierboven optie’s kunt kiezen doormiddel met de keyboard pijlen.
Als ik niets doe dan neemt hij na een aantal seconden de eerste optie waar de cursor high lighted, de eerste optie:
-linux Mint 19.1 Cinnamon

Daarna komt het scherm:
Linux Mint 19.1 Tessa UMA tty1

UMA login:

Ik kan blijven wachten maar die cursorstreep moet worden ingevuld en enter drukken om hem verder te komen.
Als ik dan UMA login invul en op enter druk krijg ik te zien:
Password:
Daarna gebeurd ook niets want je moet hier je wachtwoord invullen en op enter drukken.
Als ik dat doe dan zie ik eronder:
uma@UMA: ~S (met flikkerend cursorstreepje)

Verder weet ik het niet wat ik zou moeten invullen.

Gr. René.
Attachments
4E73C0DA-3004-4A14-81DC-883E0222FB61.jpeg
4E73C0DA-3004-4A14-81DC-883E0222FB61.jpeg (26.03 KiB) Viewed 1031 times
CF776CDB-30A3-426F-8204-08EC08AA15EF.jpeg
CF776CDB-30A3-426F-8204-08EC08AA15EF.jpeg (25.83 KiB) Viewed 1031 times
669FBD08-712A-4950-91EF-D4EF745DE25E.jpeg
669FBD08-712A-4950-91EF-D4EF745DE25E.jpeg (27.2 KiB) Viewed 1031 times
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”