Inlog probleem.

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
Umaguna62

Inlog probleem.

Post by Umaguna62 »

Hallo,

Ik ben nieuw met het gebruik van linux.

Als ik vroeger inlogde hoefde alleen mijn paswoord in te vullen maar nu ik hem opnieuw in een heropstart deed kreeg ik een ander (zwart) scherm wat veel lijkt op een terminal waar je ‘Command’s kan invoeren.

Als ik mijn gebruikersnaam invoer en op enter druk en dan de gevraagde paswoord moet invoeren en op enter druk krijg ik een regel met het opschrift:

Linux Mint 19.1 Tessa UMA tty1

UMA Login: uma
Password:
uma@UMA:~$ (met een flikkerend cursorstreepje waar wat ingevuld moet worden)

Mijn vraag is:
Waarom krijg ik dit scherm opeens met uma@UMA:~$ te zien na mijn inloggegevens te hebben ingevoerd, en hoe nu verder om weer gewoon een normaal inlogscherm te krijgen waarop ik weer normaal kan inloggen, zonder al dit gebeuren.

Sorry dat ik geen screenshots kan bijvoegen met mijn iphone, bij mijn vraag want
als ik dat probeer geeft hij ERROR: file to large.....jpeg

Gr. René.
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Inlog probleem.

Post by duckduckgo66 »

Hallo, ik krijg dit ook maar als ik 20 seconden wacht dan loopt hij gewoon verder.
Dus even wachten en niet je wachtwoord invullen.

(Tenminste bij mij)

Laat even iets weten, een andere oplossing heb ik niet maar dat ligt aan mij want ik doe niet zo heel veel met liux dan de standaart dingen.
Umaguna62

Re: Inlog probleem.

Post by Umaguna62 »

Bij mij is seconden wachten niet het geval want na dit flikkerend streepje van uma@UMA: ~S moet er een ‘command’ ingetoetst worden.