usb-staafje formateur werkt niet met interne reader wel extern

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
haajee
Level 1
Level 1
Posts: 9
Joined: Mon Dec 02, 2019 4:58 pm

usb-staafje formateur werkt niet met interne reader wel extern

Post by haajee »

Goedendag allemaal,

Ik heb, vind ik zelf dan, een merkwaardig probleem. Sinds ruim een week een nieuwe Dell Latitude 5420 I5 11th gen laptop. Mooi snel en Mint draait er verder probleemloos op.

Vandaag de interne micro SD-card reader getest. Nog niet gedaan. Hiervoor gebruikte ik een Ugreen USB 3.0 externe card reader want de de card reader in de vorige laptop was 2.0 en dat is echt super traag. Fijne externe card reader (aanrader). Ideaal is ook dat ik met de USB card reader via usb staafje formateutr direct de hele SD card inclusief alle partities kan formateren en alles weer is zoals het was.

Echter zojuist de interne SD-card reader getest en die werkt op zich prima qua snelheid en kan de bestanden probleemloos openen. Snelheid is perfect. Maar ik kan geen enkele SD via usb staafje formateur formateren. Hij detecteert de card reader / SD card niet. Hieronder een screenshot van de verschillen. Een afbeelding zegt meer dan 1000 woorden.

Ugreen card reader USB 3.0:
Image

Interne SD-card reader:
Image

Daarnaast is dit met alle micro SD-Cards ze werken ook allemaal prima. Ze zijn niet defect anders zou het ook niet werken met de USB> :)
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
nahjo
Level 4
Level 4
Posts: 258
Joined: Sat May 06, 2017 10:46 am

Re: usb-staafje formateur werkt niet met interne reader wel extern

Post by nahjo »

Ook goedendag :D
De 'formateur voor USB staafjes' is een programma, zoals de naam al aangeeft, een programma voor op de USB poort aangesloten staafjes en schijven te formateren.
De interne reader is geen USB apparaat maar zal gezien worden als een interne schijf en om die te kunnen formateren is het programma 'Schijven' of eventueel Gparted beter geschikt.
Charles_NL

Re: usb-staafje formateur werkt niet met interne reader wel extern

Post by Charles_NL »

Hmm, de interne cardreader van mijn HP laptop wordt wel gezien door "formateur voor USB-staafjes". Mits er een kaartje ingestoken is.
nahjo
Level 4
Level 4
Posts: 258
Joined: Sat May 06, 2017 10:46 am

Re: usb-staafje formateur werkt niet met interne reader wel extern

Post by nahjo »

Charles_NL wrote: Sat Feb 13, 2021 1:45 pm Hmm, de interne cardreader van mijn HP laptop wordt wel gezien door "formateur voor USB-staafjes". Mits er een kaartje ingestoken is.
OK dan moet er een andere verklaring voor gezocht worden. Dit leek mij het meest logische :)
Ik zou nog kunnen opgooien dat bij het ene systeem de cardreader op een USB controller is aangesloten en op een ander systeem een eigen controller heeft maar dat is een wilde gok.
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”