HP printer connecten met wifi

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
Charles_NL

HP printer connecten met wifi

Post by Charles_NL »

Omdat ik weinig print heb ik de goedkoopste printer gekocht die er te koop was :D
Dat is geworden een HP 2600 series, zo staat het in afdrukbeheer vermeld. Bedraad aansluiten was een fluitje van een cent en de printer doet alles wat ik ervan mag verwachten, inclusief scannen :) Out-of-the-box aangesloten met de printerkabel en hij doet het.
Nou kan ik ook zonder printerkabel deze printer aansluiten middels wifi, maar speuren op het web leverde voor mij geen bruikbare info op hoe dat te doen. Als ik de wifi inschakel (zowel op printer als op laptop) zie ik hem in het rijtje staan van wifi-accespoints op het scherm van de laptop.
Maar hoe nu verder?
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
Da Londo
Level 4
Level 4
Posts: 204
Joined: Fri Feb 06, 2009 11:48 am
Location: Maasmechelen, BE
Contact:

Re: HP printer connecten met wifi

Post by Da Londo »

Printer verbinden met de router via wifi, zoals in de handleiding.
Via printer settings in LM kan je dan je printer zoeken op het netwerk.
aka Jim on HexChat
Charles_NL

Re: HP printer connecten met wifi

Post by Charles_NL »

Dank voor je antwoord, maar in de handleiding gaat men uit van windows...
Linux is kennelijk nog onbekend bij HP :(

Bekabeld werkt deze HP AIO printer probleemloos onder LM, zowel 19.3 xfce als 20.1 mate. Zonder dat er aanvullende software nodig is :D
Internet komt hier in huis middels een wifi modem (geleverd door de ISP) waarin ook de ethernetkabel gestoken kan worden.
Zoals gezegd, in de HP manual staat niets over installatie en aansluiten onder Linux Mint :cry:
User avatar
Hendrick
Level 3
Level 3
Posts: 174
Joined: Sun Feb 16, 2014 4:01 pm
Location: Amsterdam

Re: HP printer connecten met wifi

Post by Hendrick »

Verwijder je eerst wel de LAN-kabel voordat je aan de slag gaat met WLAN (WiFi)?
Daarna het IP-adres van de printer opzoeken in de router. Vervolgens met de printerinstellingen
aan de gang gaan. Ongetwijfeld wordt er dan ergens gevraagd om een hostname of IP-adres.
Als het dan nog niet werkt, zou je even de beveiligingsinstellingen van de router kunnen
bekijken. Mogelijk wordt er daar iets geblokkeerd.

Hendrick
Mint Xfce - Mint Cinnamon - Win11 Pro
Charles_NL

Re: HP printer connecten met wifi

Post by Charles_NL »

Heb twee laptops en beiden zijn middels wifi connected met het internetmodem welke door de provider is geleverd. Printer heeft ook wifi aan boord en die zie ik in de lijst staan met beschikbare accespoints, op de laptop uiteraard. Als ik dat kies, dan kan ik inderdaad weliswaar draadloos printen, maar ben dan wel mijn internetconnectie kwijt :( Dat gaat 'm dus niet worden.
Internetmodem heeft een WPS-knop, maar daarmee lukte het niet om mijn printer (HP Deskjet 2600-series) met wifi te connecten.
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”