Veiligheid en privacy LM 20.3 vs LMDE 5

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
User avatar
Nomad
Level 2
Level 2
Posts: 52
Joined: Thu Jul 01, 2021 7:57 pm

Veiligheid en privacy LM 20.3 vs LMDE 5

Post by Nomad »

Alleen maar vragen voor de zekerheid, is LMDE 5 inderdaad nog beter qua veiligheid en privacy dan Linux mint 20.3 of is er eigenlijk helemaal geen verschil.
Zelf draai ik momenteel LMDE 5 persoonlijk vindt ik het wel soepeler draaien dan linux mint 20.3 cinnamon, zelfs bijna net zo soepel als Xfce.
Tussen het werken en installeren van software met LMDE en Linux Mint 20.3 merk ik helemaal geen verschil, LMDE bespaart me wel tussentijdse upgrades en is eveneens stabiel.
Het grote verschil zit eigenlijk alleen in de installatie en dat LMDE geen Ubuntu bevat. Linux Mint is wel makkelijker om te installeren naast een andere (Linux) distro.
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
xenopeek
Level 25
Level 25
Posts: 29612
Joined: Wed Jul 06, 2011 3:58 am

Re: Veiligheid en privacy LM 20.3 vs LMDE 5

Post by xenopeek »

Je web browser—en wat je daar mee doet—bepaalt voor grote mate je veiligheid en privacy. Debian mist belangrijke verbetering voor veiligheid en privacy in de web browser Firefox door een versie te gebruiken welke achterloopt en traag bijgewerkt wordt. LMDE lost dit probleem op door je de reguliere versie van Firefox te geven, welke elke 4 weken verbeteringen op gebied van veiligheid en privacy ontvangt. Linux Mint had die versie al.

Verder hangt het helemaal af van welke websites je bezoekt of welke programma's je installeert. Daar heeft het besturingssysteem niets mee van doen.
Image
User avatar
Nomad
Level 2
Level 2
Posts: 52
Joined: Thu Jul 01, 2021 7:57 pm

Re: Veiligheid en privacy LM 20.3 vs LMDE 5

Post by Nomad »

xenopeek wrote: Tue May 17, 2022 9:50 am Je web browser—en wat je daar mee doet—bepaalt voor grote mate je veiligheid en privacy. Debian mist belangrijke verbetering voor veiligheid en privacy in de web browser Firefox door een versie te gebruiken welke achterloopt en traag bijgewerkt wordt. LMDE lost dit probleem op door je de reguliere versie van Firefox te geven, welke elke 4 weken verbeteringen op gebied van veiligheid en privacy ontvangt. Linux Mint had die versie al.

Verder hangt het helemaal af van welke websites je bezoekt of welke programma's je installeert. Daar heeft het besturingssysteem niets mee van doen.
Bedankt voor het duidelijke antwoord xenopeek dat Debian een iets oudere versie van Firefox gebruikt wist ik niet, ik had wel gemerkt dat sinds LMDE 5 deze dezelfde versie van Firefox gebruikt als Linux Mint.
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”