benieuwd of er iemand hier gaat komen

Dutch Forum

Moderators: Moem, xenopeek

FrankVdb
Level 1
Level 1

Post by FrankVdb » Thu Nov 15, 2007 4:45 pm

Hier nog een tevreden gebruiker van Mint (Celena).

Geïnstalleerd op een Medion van den Aldi van 499 € en dat bolt als een trein. Celena eigenlijk geïnstalleerd uit curiositeit en nog niet de minste behoefte gevoeld om er direct weer een andere distro te proberen. Dat is altijd een goed teken.

Enig minpuntje: ik heb nergens een pictogram voor updates en ook het Control Center vermeldt nergens iets over updates.

Is dat bij jullie ook zo?

FrankVdb
Level 1
Level 1

Post by FrankVdb » Thu Nov 15, 2007 4:51 pm

Paulus wrote::D hallo!
Slechts een klein dingetje dat ik niet kan vinden, maar iemand van jullie kan mij dat vast wel vertellen. Hoe maak ik een snelkoppelling aan in het paneel snelstarten? In dit geval Thunderbird, Firefox staat er standaard, maar ik wil ook thunderbird rechtstreeks kunnen bereiken als ik ergens mee bezig ben.

Groetjes newbee Paulus.
Ga via je applicatiemenu naar Thunderbird en sleep het pictogram naar je bureaublad. Je hebt nu een kopie van het pictogram op je bureaublad staan. Sleep dat nu naar je paneel.

Paulus
Level 1
Level 1

Post by Paulus » Sat Nov 17, 2007 2:16 pm

:D
Dat dacht ik ook, maar bij de Xcfe desktop werkt dat niet (bij mij tenminste).
Ben al overal aan het zoeken geweest, en zoek nog wel even verder. De rest werkt naar behoren, en ziet er ook nog eens gelikt uit!
:oops: daar zit ik nou weer mee!

klaeje
Level 1
Level 1

Re: benieuwd of er iemand hier gaat komen

Post by klaeje » Thu Dec 06, 2007 9:04 am

hey allen,
Hier nog een gelukkige mint gebruiker!!
Ik draai nog cassandra op mijn pentium 3(jaja)en werkt lekker, niet supersnel, maar we klagen niet!!
nog niet de neiging gehad om over te schakelen naar daryna, alleen de updatemanager van ubuntu vervangen door mintupdate en wat veranderingen in de sourcelist en we kunnen weer wat mee!
Misschien dat ik nog eens de mini of de fluxbox versie van daryna probeer als die uitkomt.
Weet iemand misschien wanneer deze er aankomen?

nils

Post by nils » Thu Dec 06, 2007 10:42 am

Hallo Medelanders,

Hier ook een hele blije linuxMint gebruiker, kom van xp en dit is een stuk prettiger werken.

Paulus
Level 1
Level 1

Post by Paulus » Sun Dec 09, 2007 11:53 am

hallo daar ben ik weer. Heb de Xcfe omgeruild voor KDE. Alleen blijft een deel daarvan koppig Engels, en de locale switcher in firefox ( voor spellingcontrole) werkt niet. Ook kan ik de regio keuze niet gebruiken (system settings/regional and language), waardoor m'n toetsenbord ook niet lekker werkt (nl bord). Erg hinderlijk . Verder werkt het programma goed.Kan nu ook schuiven met icoontjes e.d., wat onder Xcfe niet ging.

hilla
Level 1
Level 1

Post by hilla » Sat Dec 15, 2007 2:42 pm

Nu ik ben ook een vlaamse en ik ben vroeger niet in de gelegenheid geweest om Engels te leren.
Dus ben ik hier terechtgekomen.
Ik vind het persoonlijk zeer spijtig dat bijna alles op het Engelse deel besproken word.
We zijn toch allemaal (bijna) Nederlands tallig opgevoed.
Maar het schijnt zo wie zo de mode te zijn Engels te spreken maakt ons misschien interesanter.
Maar als de LinuxMint groep wil dat Mint populairder word moeten ze ook meer naar de minder Engels begaafde mensen kijken en rekening mee houden.
Kijk maar naar bv Ubuntu.nl.org puur Hollands en daar komen zelf 71 jarige die beginnen met Linux Ubuntu.
En waarom niet het zijn ook mensen met gevoelens en gedachten.
Ik hoop hier toch geholpen te worden alhoewel ik zeer slecht Engels kan.
Met vriendelijke groeten Hilla.

PS: Waarom bieden de makers van LinuxMint zo vele talen aan tijdens de installatie van dit mooie distro .en niet alleen Engels , heeft toch een bedoeling of niet. ???.

Bandicoot
Level 1
Level 1

Post by Bandicoot » Sat Dec 15, 2007 3:58 pm

Ik zie nu pas dat er een NL gedeelte is .. Zo te zien ook niet erg actief, maar ook het engelse gedeelte vind ik niet erg actief ( vergeleken met de Ubuntu forums die ik gewend ben). Na ja, ik hoop dat het NL gedeelte ook een beetje van de grond gaat komen.

musictoto

Post by musictoto » Thu Dec 27, 2007 11:09 am

Ik heb niets tegen Ubuntu,
gebruik het voor mijn webserver,

maar mint ziet er wel fantastisch mooi uit...

gegroet
musictoto

hilla
Level 1
Level 1

Post by hilla » Thu Dec 27, 2007 11:52 am

Ja en niet alleen mooi het werkt ook nog zeer goed en stabiel.
En ja welkom hier hoe meer zielen hoe meer vreugd .
Hoop U vaker hier te treffen plus nog vele Nederlands tallige Users.
Groetjes Hilla.

PS Op de desktop draaien we nog Ubuntu gutsy 7.10.

Frederik_Wynants
Level 1
Level 1

Post by Frederik_Wynants » Sat Jan 19, 2008 6:43 pm

Hallo,

Ik wou ook maar even laten weten dat ik Vlaming ben en je met mij dus ook in het Vlaams/Nederlands kan corresponderen.
Zoals verschillende mensen hier kom ik van Ubuntu overgewaaid naar Mint. Bij mij ook omwille van de voorgeïnstalleerde code's voor multimedia.
Dat kreeg ik onder ubuntu niet voor mekaar. Ben dan ook nog geen jaar overgestapt op een dual boot Win/Linux.

Groeten,
Frederik

Paulus
Level 1
Level 1

Post by Paulus » Sun Jan 20, 2008 12:43 pm

Frappant dat zoveel mensen moeite hebben met multimedia onder linux! niet alleen in (k)ubuntu, ook andere distro's geven niet veel muziek :wink:

Frederik_Wynants
Level 1
Level 1

Post by Frederik_Wynants » Sun Jan 20, 2008 6:30 pm

En hebben die mensen helemaal geen muziek ?
Wat ik wel heb is dat ik afhankelijk van welk programma het is niet van twee programma's tegelijk geluid kan hebben.
Bijvoorbeeld, ik ben een gamer, ik wel het geluid van het spel dat ik online speel en ik wil het geluid van Teamspeak wat een progje is om per headset te communiceren met mijn mede online gamers. Dit gaat in de eerste instantie niet. Het heeft te maken met ALSA en OSS. Als jullie willen zoek ik de betreffende uitleg wel eens op. In alle geval het is op te lossen door aoss te installeren en Teamspeak te starten met aoss en dan kan je wel geluid hebben in beide programma's.
Dat is maar een voorbeeld van wat ik heb met geluid. Ik heb er lang moeten achter zoeken maar het is opgelost.
Alleen spijtig dat dat zo'n gedoe is in Linux. In het commercieel OS is dat geen probleem. Dat zou eigenlijk zo niet mogen zijn maar goed.

Groeten,
Frederik

Paulus
Level 1
Level 1

Post by Paulus » Mon Jan 21, 2008 11:40 am

[quote= Ik heb er lang moeten achter zoeken maar het is opgelost.
Alleen spijtig dat dat zo'n gedoe is in Linux. In het commercieel OS is dat geen probleem. Dat zou eigenlijk zo niet mogen zijn maar goed.

Groeten,
Frederik[/quote]

Dat is precies wat ik bedoel. Ik ben nu twee en een half jaar met diverse linux distro's aan het stoeien geweest, en nog nooit eentje tegengekomen die deed wat ik wilde zonder eerst allerlei instellingen (uiteraard na interventie van de forumleden) te hebben veranderd. En dan vaak nog geen (fatsoenlijk) geluid, of wel afspelen maar niet opnemen.
Er zal nog heel wat water door de maas en schelde vloeien eer linux echt het alternatief wordt voor windhoos.

Frederik_Wynants
Level 1
Level 1

Post by Frederik_Wynants » Tue Jan 22, 2008 11:12 am

Ja dat kan best zijn maar ligt dat probleem bij Linux vraag ik mezelf dan af.
Ik heb van mijn 15 jaar tot mijn 34 ste op Windhoos gewerkt dan is het normaal dat je een schokje krijgt wanneer je op Linux overschakelt denk ik. Als ik mezelf bedenk hoeveel blauwe schermen in ik Windhoos heb moeten trotseren om te geraken waar ik nu ben dan valt dat in Linux goed mee. Het is anders, het is wennen het is gratis. Een massaal success gaat het denk ik nooit worden spijtig genoeg maar ik maak er graag zeer dankbaar gebruik van.

Mvg,
Frederik

Paulus
Level 1
Level 1

Post by Paulus » Tue Jan 22, 2008 12:26 pm

:? Het gaat niet over een schok(je) krijgen. Heb ook een Apple gehad, dan is windows een schok. Het gaat erover dat je in Linux zoveel dingen niet rechtstreeks kunt doen, hoewel het al veel beter gaat nu dan twee jaar geleden. En mint is een van de distros waar je nog vrij veel mee kunt. Maar het is mij niet gelukt mijn epson scanner goed werkend te krijgen, het is mij ook niet gelukt muziek van een oude cassette op te nemen (om die dan digitaal op te poetsen en op cd te branden), en ook lukt het mij slechts met heel veel pruts werk om een audio stream uit linux te krijgen, want je moet al eerst een aantal codecs die niet vrij zijn installeren, wat soms knap lastig is, en dan nog werken veel "stations" vanwege het aan windows vastzitten niet.
Ik zou graag helemaal overstappen naar Linux, maar het gaat nog niet.

preatoria
Level 1
Level 1

Post by preatoria » Sun Feb 10, 2008 6:31 am

Nog een Belg die de rangen vervoegd ;)

HKAK

Post by HKAK » Thu Mar 06, 2008 3:05 pm

Hallo,

Ik draai al een tijd Kubuntu met erg veel plezier.
Nu heb ik de KDE/mini ff gebrandt en die probeer ik nu dus uit.
Het gaat als een speer en de internetconnectie werkt ook uitdedoos.
Geweldige distro dit.
Ik heb een multi/boot met
XP/Mandriva en dus Kubuntu.
Ik zit te denken om er een te vervangen voor Mint...

Iedereen veel plezier !!!!

teaumaz
Level 1
Level 1

Post by teaumaz » Tue Apr 29, 2008 2:37 am

En nog een Vlaming hier! Gebruik Mint nu een maand of drie. Mijn eerste distro was Slackware (maar toen kende ik nog niets van distro's) omdat die gratis bij een tijdschrift kwam. Te moeilijk voor mij en dus maar snel overgeschakeld naar Mandrake. Dit was te buggy dus nog eens geswitcht naar Suse. Na een jaartje of twee Suse een review van Mint gelezen en sinds Mint op mij pc staat ben ik verkocht!

onstwedder
Level 1
Level 1

Post by onstwedder » Mon Sep 08, 2008 1:20 pm

Monk wrote:Ok laat ik dan maar de eerste zijn *kuch*
Ik betwijfel of dit gedeelte veel gebruikt gaat worden aangezien we feitelijk " "allemaal" Engels spreken nietwaar.

Greetingz, Monk.
Toch wel gemakkelijk ..een NL- gedeelte. Heb een poos Ubuntu gebruikt maar vind uiteindelijk Linux Mint qua menu enz veel mooier en gemakkelijker. Werk met dualboot XP en Elyssa

mvg

Onstwedder

Post Reply

Return to “Nederlands (Dutch)”