Main and Light Editions ?

Dutch Forum

Moderators: Moem, xenopeek

Post Reply
smessaert

Main and Light Editions ?

Post by smessaert » Fri Dec 28, 2007 4:03 pm

Hoi,
Ik val dan maar met de deur in huis en vuur mijn vraagjes maar af.
Ben namelijk van plan om binnenkort van distro te veranderen en mijn xptje de rug toe te keren en mijn oogskes zijn op mint gevallen.
Blijkbaar liefde op het eerste zicht. Nu stel ik vast dat je een Main en een Light Editie hebt, wat is hier het verschil ?

Volgende vraag is of mijn systeem veilig en wel kan overschakelen, is er voor onderstaande systeem volle ondersteuning dus ?
dit is dan wat in mijn packarbelleke zit, voor het gemak een link naar de packardbel-site :oops:
http://support.packardbell.com/benl/ite ... 316&g=1400
Ik kijk uit naar de reacties zodat ik me kan voorbereiden om een vlotte overzet naar het onbekende te maken. :lol:

hilla
Level 1
Level 1

Re: Main and Light Editions ?

Post by hilla » Fri Dec 28, 2007 7:03 pm

De Maint edition is compleet inclusief multimadia codec voor het oa afspelen van dvd.
De light heeft daar iets minder van.
Met U P.Belleke zou U normaal geen problemen mogen hebben ..in tegendeel.
Ik persoonlijk raad U de Maint Ed aan .
Zo en nog welkom op dit Forum waar wel spijtig genoeg weinige op aktief zijn (de meeste vinden Engels zo Geil dan zijn ze helemaal IN)
Maar laat U niet ontmoedigen er zullen nog wel meer komen.
En voor spezifieke ubuntu problemen kun U ook nog altijd kijken op hun Forums.
Maar zeg dan niet dat U mint heeft daar zijn ze een beetje vreemd in.
En Mint is voor ongeveer 98 % op Ubuntu gebouwd dus kan geen probleem zijn .
Groetjes Hilla.

smessaert

Post by smessaert » Sat Dec 29, 2007 7:19 am

hoi Hilla,
Bedankt voor de snelle support en voor het oplossen van mijn vraagjes. :D
Nu weet ik teminste wat ik moet afhalen. Ga nu nog wat technische kennis vergaren en begin volgend jaar denk ik dan om te schakelen naar mint.
Wel raar dat het nederlandse gedeelte hier zo mager is, maar ja zoals je zei, "Engels is zo in."
Het voordeel is dan wel, dat je het Engels wat begint te kennen door er veel in te lezen. Dus van elks wat, kan geen kwaad zeker. :roll:

klaeje
Level 1
Level 1

Post by klaeje » Sat Dec 29, 2007 11:42 am

Jeepse,

De main editie is idd de versie die je moet hebben!! :lol:
de light moet gewoon wat codecs missen die in verschillende landen niet mogen inbegrepen zijn! De main editie gebaseerd is op ubuntu, zo heb je volledige ondersteuning!!
je comp. kan daryna wel aan, no prob!
heb je misschien liever kde in plaats van gnome, dan kan je nog kiezen voor de kde community versie!(die van daryna kan elk monent uitkomen)
of andere community versies, zoals voor lichtere of oudere computers.
aan u de keuze!
ik persoonlijk draai nog de vorige main editie(cassandra) op een pentium III met 256mb aan geheugen, het gaat maar is zeer nipt,maar liep nog nooit vast, wat ik van xp niet kon zeggen!! :evil: ik wacht op een van de lichtere edities.
Dus zou ik zeggen, ga ervoor je zal xp zeker niet missen
heb je nog vragen, shoot !! :P
greetzz

klaeje

Post Reply

Return to “Nederlands (Dutch)”