Tervehdys

Finnish Forum
Post Reply
fossiili
Level 1
Level 1

Re: Tervehdys

Post by fossiili »

Asensin juuri Mint versio 4:n vanhaan mikroon, jossa tosin uudehko emolevy. Toimii kuin unelma. Mint 4:stä on kirjoitettu Ubuntu Suomessa esim. http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=13962.0
äs.ee.Krewing

Post by äs.ee.Krewing »

fossiili wrote:Asensin juuri Mint versio 4:n vanhaan mikroon, jossa tosin uudehko emolevy. Toimii kuin unelma. Mint 4:stä on kirjoitettu Ubuntu Suomessa esim. http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=13962.0
Asensin Darynan itekin kun ilmestyi distroihin. Perin käyttökelpoinen, mutta ennen sentuloa kokeilin Xubuntun kevyempää ja raskaampaa versiota(molemmat kivoja), ja Geubuntua(nätti, mutta hauras), ja muuttohässäkän kevennyttyä(uusi asunto..), löysin Cassandra-CD:in, jolloin asensin sen, ja pian Daryna(Mint 4.0.) ilmestyi, jolloin asensin sen. Edelleen koneessani, vaikkakin Macilla tätä kirjotan. Jokatapauksessa, maistelen eri distroja, ja koska MEPIS 7.0. on nyt imuroituna koneelleni, asennan sen, kunhan ehdin. Joulukiireet vie osansa...
Silti odotan innolla Ubuntu, ja myös Xubuntu 8.04:ä.. jälkimmäinen ylen kevyt, mutta video-playerit on itse haettava. Ubuntu taas on varsin komia, mutta maisteluahan tää on.
nöösipoika
Level 1
Level 1

Post by nöösipoika »

Terppa.. Uusi Mintin (4.0) käyttäjä ilmoittautuu. Kokemusta vähäsen Zenwalkin käytöstä, mutta tosi vähän. Mintin asennus sujui oikein hyvin, ei mitään ongelmia, ja kaikki toimii (suljetut tiedostomuodot, skype ym) kuin junan vessa. Tulostimen asennus todella helppoa, skanneri vielä kokeilematta. Ulkoasu on kohtalaisen tyylikäs. Oikein tyytyväinen olen tähän asti, ehkä tässä voi jättää win-järjestelmät kokonaan muiden waivoiksi :mrgreen:
Registered Linux user number 470428
nöösipoika
Level 1
Level 1

Post by nöösipoika »

Nonnii, kakkua pöytään, XP on kuollut ja kuopattu, ei ole enää kotikoneella tarvetta sille :mrgreen: Oikein tyytyväinen edelleen tähän Mintiin, ehkä helpoin jakelu siirryttäessä win-maailmasta Linux-maailmaan. Kiitokset jakelun kehittäjille :D
Registered Linux user number 470428
Jaer
Level 1
Level 1

Post by Jaer »

Hakkaa myös Win 7 mennen tullen.
Teucca
Level 2
Level 2

Post by Teucca »

Paras ikinä kokeiltu käyttöjärjestelmä, asennettu kolmelle koneelle kotona ja kolmelle ystävälle
ja lisää tulee!

Tässä linkki Suomen Ubuntu foorumin sivuille missä olen kirjoitellut paljon positiivista asia Linux Mintistä.
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=27174.0

Sopiva piisi Gloria!
http://www.youtube.com/watch?v=b3NOCEKT ... re=channel
Linux Mint Suomi guide
MINT is an easy, logical, adaptable, inspiring, user-friendly operating system.
The changes are new opportunities
Help Site Instructions
turboscrew
Level 4
Level 4

Post by turboscrew »

Kolmeen koneeseen olen pukannut - tyytyväisiä ovat muutkin käyttäjät olleet.
yksi meni win2000:n rinnalle toinen Vistan rinnalle ja kolmas itelleni työkoneeseen XP:n rinnalle.
Win2000/Mint-kaveri sanoi, ettei ikinä enää siiry takaisin Winkkariin, vaikka
pelitarkoituksiin win2000:a vielä käyttääkin. Loppuivat kuulemma koneen ...ttuilut kuulemma justiinsa.

Itsellekin pitäisi kotikoneeseen laittaa win2000:n kaveriksi Mandrivan tilalle. Putooko, muuten, heittämällä
Mandrivan päälle? Toiseen koti-apparaattiin jätän Vistan rinnalle Debianin.

Jostain syystä ei ole kohdalle sattunut konetta johon Ububtu asentuisi kiltisti. Aina on hukannut levynsä
kovalevybootissa. Olen 3 koneeseen yrittänyt. Sen sijaan Mint ja Debian ja Mandriva ovat aina losahtaneet
paikalleen heittämällä. Ubuntun live-CD on kyllä aina toiminut hyvin, mutta asennuksen jälkeen bootattaessa
sitä aina päätyy initrd:lle busyboxiin.

[edit]

Ai niin, Mint on nykyisin, kuulemma, jo ohittanut selvästi Mandrivan sopivimpana Windows-käyttäjän ensi-Linuxina.
Enpä kyllä ihmettele.
Teucca
Level 2
Level 2

Post by Teucca »

Juu on tämä Mint mitä mainio järjestelmä, itse olen asentanut sen jo noin 7 eri koneeseen, ja muutama todella vanhaan pistin Mint Fluxboxin. Suomaliset käyttäjät herää hiljaa! mutta kyllä ne tänne pian löytää.
Linux Mint Suomi guide
MINT is an easy, logical, adaptable, inspiring, user-friendly operating system.
The changes are new opportunities
Help Site Instructions
Post Reply

Return to “Suomi (Finnish)”