Katsomon asennus

Finnish Forum
Post Reply
Raikka
Level 1
Level 1

Katsomon asennus

Post by Raikka »

Olen asentanut Katsomon useampaan koneeseen ja ne kaikki toimivat edelleen. Kuitenkin nyt kolmessa viimeksi asentamassani koneessa Katsomo ei suostu toimimaan vaikka asennus kertoi, että kaikki on ok ja Silverlight on enabloitu. Firefoxissa Silverlight -liitännäistä ei kuitenkaan näkynyt. Onko jossain tapahtunut jokin muutos vai olenko keksinyt jonkin uuden virheen asennuksissani ja tehnyt sen kolme kertaa? :oops: Samat rivit olen kuitenkin kopioinut jokaisessa asennuksessa Mintin info-sivustolta!
Ihmetteleepi Raikka

kestosippi
Level 1
Level 1

Re: Katsomon asennus

Post by kestosippi »

http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=71&t=162256

Tuolla ohjeella minä olen saanut pelaamaan.

(Tuossa pitää vain siinä asennusikkunassa älytä pari kertaa valita se OK-nappi tabulaattorinapilla kun sitä ei muuten saa valituksi millään.)

Raikka
Level 1
Level 1

Post by Raikka »

Tässä on outoa se, että kaikki aiemmat asennukset, joissa on Linux Mint 17 Mate, onnistuivat ja toimivat edelleen, vaikka Mintti on netistä päivitetty versioon 17.1. Mutta niissä koneissa, joihin on asennettu suoraan versio 17.1, Katsomo ei toimi?
T. Raikka

malmilandia
Level 1
Level 1

Post by malmilandia »

Tervehdys. Olen uusi Mintin käyttäjä, mutta olen käyttänyt viimeksi Ubuntua? Tämäkin asensin oikeastaan sen vuoksi, että harjoittelin asentamista ja koska olin niin monta kertaa asentanut Ubuntun vain uudelleen asennuksena ja aina sinne jäi kilkkeitä. Mint on positiivinen yllätys muuten, mutta kohtaan täällä saman ongelman, kuin Ubuntunkin puolella. Firefoks ei suostu avaamaan Mtv 3 videoita, vaan valittaa Silverlight puutetta. Lueskelin noita teillä olevia ohjeita, ja tein ttötä käskettyä, mutta en sitä saa pyörimään. Toinen ongelma on se, että tämä kuvista tehty kuvaesitys ei taas pyöri Choremessa. http://ra.fi/6wI9 ? Muuten olen hiton tyytyväinen tähän Mintin työpöytään.

kukamuumuka
Level 16
Level 16

Post by kukamuumuka »

malmilandia wrote:Tervehdys. Olen uusi Mintin käyttäjä, mutta olen käyttänyt viimeksi Ubuntua? Tämäkin asensin oikeastaan sen vuoksi, että harjoittelin asentamista ja koska olin niin monta kertaa asentanut Ubuntun vain uudelleen asennuksena ja aina sinne jäi kilkkeitä. Mint on positiivinen yllätys muuten, mutta kohtaan täällä saman ongelman, kuin Ubuntunkin puolella. Firefoks ei suostu avaamaan Mtv 3 videoita, vaan valittaa Silverlight puutetta. Lueskelin noita teillä olevia ohjeita, ja tein ttötä käskettyä, mutta en sitä saa pyörimään. Toinen ongelma on se, että tämä kuvista tehty kuvaesitys ei taas pyöri Choremessa. http://ra.fi/6wI9 ? Muuten olen hiton tyytyväinen tähän Mintin työpöytään.
Firefoxissa Pipelightin asennusksen jälkeen täytyy "palauttaa Firefox uudeksi", jolloin Silverlight plugin asentuu automaattisesti. uudistaminen löytyy osoitteesta:

Code: Select all

about:support
Plpelightin asennus menee seuraavalla tavalla:

Code: Select all

sudo add-apt-repository ppa:pipelight/stable
sudo apt-get update && sudo apt-get -y install pipelight-multi
pipelight-plugin --enable silverlight
pipelight-plugin --create-mozilla-plugins
http://www.linux.fi/wiki/Pipelight

malmilandia
Level 1
Level 1

Post by malmilandia »

malmilandia wrote:Tervehdys. Olen uusi Mintin käyttäjä, mutta olen käyttänyt viimeksi Ubuntua? Tämäkin asensin oikeastaan sen vuoksi, että harjoittelin asentamista ja koska olin niin monta kertaa asentanut Ubuntun vain uudelleen asennuksena ja aina sinne jäi kilkkeitä. Mint on positiivinen yllätys muuten, mutta kohtaan täällä saman ongelman, kuin Ubuntunkin puolella. Firefoks ei suostu avaamaan Mtv 3 videoita, vaan valittaa Silverlight puutetta. Lueskelin noita teillä olevia ohjeita, ja tein ttötä käskettyä, mutta en sitä saa pyörimään. Toinen ongelma on se, että tämä kuvista tehty kuvaesitys ei taas pyöri Choremessa. http://ra.fi/6wI9 ? Muuten olen hiton tyytyväinen tähän Mintin työpöytään.
Kiitos nyt toimii MTV3 Firefoksissa. Jouduin jopa asentamaan Mintin uudelleen, kun luultavasti sekotin jotakin niin pahasti? Mutta nyt toimii, kiitos neuvoista! Ilo oli lyhytaikainen nyt ei herjaa Silverlight puutteesta, vaan ilmoittaa, että videon latauksessa oli virhe, yritä ladata video uudestaan?

kukamuumuka
Level 16
Level 16

Post by kukamuumuka »

malmilandia wrote:Kiitos nyt toimii MTV3 Firefoksissa. Jouduin jopa asentamaan Mintin uudelleen, kun luultavasti sekotin jotakin niin pahasti? Mutta nyt toimii, kiitos neuvoista! Ilo oli lyhytaikainen nyt ei herjaa Silverlight puutteesta, vaan ilmoittaa, että videon latauksessa oli virhe, yritä ladata video uudestaan?
Mainosblokkari täytyy ottaa pois päältä maikkarin sivulla. :wink:

xet7
Level 1
Level 1

Post by xet7 »

Tässä ohje jolla tänään asensin Katsomon jne Linux Mint 17.2 versioon, toimii myös Ubuntussa:
http://www.xet7.org/mtv3-katsomo-linux

malmilandia
Level 1
Level 1

Post by malmilandia »

administrollaattori wrote:
malmilandia wrote:Kiitos nyt toimii MTV3 Firefoksissa. Jouduin jopa asentamaan Mintin uudelleen, kun luultavasti sekotin jotakin niin pahasti? Mutta nyt toimii, kiitos neuvoista! Ilo oli lyhytaikainen nyt ei herjaa Silverlight puutteesta, vaan ilmoittaa, että videon latauksessa oli virhe, yritä ladata video uudestaan?
Mainosblokkari täytyy ottaa pois päältä maikkarin sivulla. :wink:

No sehän se. Kiitos neuvosta, eipä tullut mieleen tuo mainosblokkari estäminen tälläkään kertaa :P :oops:

Post Reply

Return to “Suomi (Finnish)”