Muutama hassu kysymys, omasta mintistä

Tukifoorumi suomenkielisille käyttäjille
Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
Newbie_Linux_user

Muutama hassu kysymys, omasta mintistä

Post by Newbie_Linux_user »

Elikkäs siis olen tässä huomannut pieniä "ongelmia", jotka luuultavasti on yksinkertaisempia kuin uskoisinkaan :roll:

Anyways, ensimmäinen:
- Tossa oikealla puolella on kellon aika, joka on hyvinkin kätevää. En ole (ainakaan omasta mielestäni) koskenut mihinkään epämääräiseen, mutta kelloni heittää 3 tuntia ja kellon alapuolella on teksti UTC, enkä siis saa kelloa mitenkään laitettua oikein. Asetukset on kuitenkin Suomessa ja näin, mutta silti kelloni on väärässä ajassa.

Ja sitten se toinen juttu:
- Eli joskus henkilö, joka mintin asensikin koneelleni sai oletushakukoneeksi laitettua Googlen. Itse en Yahoosta tykkää hakukoneena, joten arvostaisin suuresti vinkkejä kuinka saisin ihanan Googlen takaisin. Olen yrittänyt forumeilta saada vinkkejä tähän asennukseen, mutta ilmeisesti englannin kielitaitoni ei kohtaa tietotekniikassa tarpeeksi.
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
vilsu
Level 3
Level 3
Posts: 175
Joined: Wed Jan 16, 2013 2:31 pm

Re: Muutama hassu kysymys, omasta mintistä

Post by vilsu »

Hei!

Tuosta ajan muuttamisesta on alla olevassa linkissä, englanniksi kuitenkin.

http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?t=151027


Kiteytettynä:

Joko tiedostosta /etc/default/rcS tee muutos: UTC=no

tai sitten tiedostosta /etc/adjtime tee muutos: UTC muuta se LOCAL :iksi


Jomman kumman pitäisi toimia, riippuen siitä kuinka vanhaa mintiä käytät.

Sitten ehkä myös sieltä kelloa napsauttamalla vasemmalla hiiren napilla löytyy joitakin kellon asetuksia, joita kannattaa kokeilla.


Siihen selaimen oletushakukoneeseen, siitä löytyy varmasti suomeksi kirjoituksia, riippuen siitä mitä selainta käytät.
prequel

Re: Muutama hassu kysymys, omasta mintistä

Post by prequel »

Hakokoneen saat Googleksi, kun Firefoxista klikkaat siitä hakukentän kuvakkeesta ja valitset: "muuta hakuasetuksia" lisää hakukoneita ja > google.

Mint on sen tarkoituksella pannut piiloon, koska Google ei maksa Mintille provikoita mainoksista.
Newbie_Linux_user

Re: Muutama hassu kysymys, omasta mintistä

Post by Newbie_Linux_user »

Kiitoksia paljon.
Kellon ajan sain muutetuksi. YAY
Nii joo huomasin noist vastauksista, et unohin sit mainita, et käytän Firefoxia xD sitä tässä vielä funtsin mistä sen saan vaihettua googleksi tuon haku jutun. Mut koska sain kellonkin toimimaan niin ehkä miä jostain keksin sen googlenkin,
prequel

Re: Muutama hassu kysymys, omasta mintistä

Post by prequel »

Newbie_Linux_user wrote:Kiitoksia paljon.
Kellon ajan sain muutetuksi. YAY
Nii joo huomasin noist vastauksista, et unohin sit mainita, et käytän Firefoxia xD sitä tässä vielä funtsin mistä sen saan vaihettua googleksi tuon haku jutun. Mut koska sain kellonkin toimimaan niin ehkä miä jostain keksin sen googlenkin,
Tuossahan sen yläpuolella kerroin?
FireSoul
Level 3
Level 3
Posts: 147
Joined: Mon Jan 28, 2013 5:15 am

Re: Muutama hassu kysymys, omasta mintistä

Post by FireSoul »

Newbie_Linux_user wrote:Elikkäs siis olen tässä huomannut pieniä "ongelmia", jotka luuultavasti on yksinkertaisempia kuin uskoisinkaan :roll:

Anyways, ensimmäinen:
- Tossa oikealla puolella on kellon aika, joka on hyvinkin kätevää. En ole (ainakaan omasta mielestäni) koskenut mihinkään epämääräiseen, mutta kelloni heittää 3 tuntia ja kellon alapuolella on teksti UTC, enkä siis saa kelloa mitenkään laitettua oikein. Asetukset on kuitenkin Suomessa ja näin, mutta silti kelloni on väärässä ajassa.

Ja sitten se toinen juttu:
- Eli joskus henkilö, joka mintin asensikin koneelleni sai oletushakukoneeksi laitettua Googlen. Itse en Yahoosta tykkää hakukoneena, joten arvostaisin suuresti vinkkejä kuinka saisin ihanan Googlen takaisin. Olen yrittänyt forumeilta saada vinkkejä tähän asennukseen, mutta ilmeisesti englannin kielitaitoni ei kohtaa tietotekniikassa tarpeeksi.
Moi.
Tuo Google pysyy minulla FireFoxin aloitussivuna kun otan sen ensin kirjamerkiksi ja laitan FireFoxin asetuksissa (käytä kirjamerkkiä aloitussivuna).
Kirjamerkiksi voi laittaa sivun,joka avattuna selaimessa.Kun sivu avattu,paina tähteä hakuruudun vieressä.Kirjamerkki löytyy kirjamerkit/järjestämättömät kirjamerkit.
Tuon hakusivun voi laittaa linkiksi myös suoraan työpöydälle.Työpöydälle sen saa avaamalla sivun/mene osoitteenkohdalle selaimessa/selain pienennettynä niin,että työpöytä näkyy sivuilla/nyt paina hiiren vasemmalla osoitteen edessä olevaa maapalloa ja vedä pöydän kohdalle/päästä vasen näppäin vapaaksi.
Itse käytän FireFoxissa synkronointia,siten kaikki koneeni selaimet päivityy samanlaisiksi,kaikki valikkopalkin/kirjamerkkien linkit,selaimen asetukset,taustakuvat.
Synkronointi tapahtuu selaimen asetuksissa .
Sync-palvelu,tuolla tehdään FireFox-tili.Sähköpostiosoitteesi ja vain salasana joka selainta varten.
Vahvistus tulee sähköpostiin.
Tuo työpöydälle tuonti toimii joissakin muissakin selaimissa ja myös Windowsin selaimissa.

Toivottavasti tämäkin auttaa Mintin käyttäjiä.
Newbie_Linux_user

Re: Muutama hassu kysymys, omasta mintistä

Post by Newbie_Linux_user »

prequel:
Joo niin kerroitkin... mut en saa sitä asennettua, kun se vie miut näille forkka sivuille ku laitan "Lisää hakukoneita".

Mulla nimittäin Firefox antoi virheilmon, et se aukee hitaasti ja näin ollen suositellaan uudelleen asennusta. Mulla siis oli oikeassa yläreunassa google ja osote palkkiin kirjottamalla meni googlen hakuihin (aina käyttän chromea aiemmin), mutta sattuneista syistä olen nyt tykästynyt Firefoxiin....
prequel

Re: Muutama hassu kysymys, omasta mintistä

Post by prequel »

Newbie_Linux_user wrote:prequel:
Joo niin kerroitkin... mut en saa sitä asennettua, kun se vie miut näille forkka sivuille ku laitan "Lisää hakukoneita".

Mulla nimittäin Firefox antoi virheilmon, et se aukee hitaasti ja näin ollen suositellaan uudelleen asennusta. Mulla siis oli oikeassa yläreunassa google ja osote palkkiin kirjottamalla meni googlen hakuihin (aina käyttän chromea aiemmin), mutta sattuneista syistä olen nyt tykästynyt Firefoxiin....
Muuta hakukoneasetuksia > Lisää hakukoneita > rullaa sivua alas ja pina googlen logoa > Paina hakukentän logoa ja valitse lisää Google

:shock:
Newbie_Linux_user

Re: Muutama hassu kysymys, omasta mintistä

Post by Newbie_Linux_user »

Uuuuuu jeeeee se toimi <3

kiitoksiii kaikille ketkä autto :D
Locked

Return to “Suomi - Finnish”