Converter ohjelmia kaipaan....

Tukifoorumi suomenkielisille käyttäjille
Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
aapee731

Converter ohjelmia kaipaan....

Post by aapee731 »

Moikka..

Olen etsinyt hyvää convert ohjelmaa videolle ja äänitiedostoille. Jolla saa esim. muutettua hd videoksi.
Löysin ff multi converter, mutta lopputulos ei mielestäni ollut hyvä. Koeajoin yhden elokuvan läpi.
Mahdollisesti eri tai molemmille sama ohjelma.

Käyttöjärjestelmä Linux Mint 17.2 64bit


Ohjeita...
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
vilsu
Level 3
Level 3
Posts: 175
Joined: Wed Jan 16, 2013 2:31 pm

Re: Converter ohjelmia kaipaan....

Post by vilsu »

Sound Converter äänitiedostoille ohjelma jota käytän. Sillä pystyy muuttamaan minkä tahansa äänitiedoston miksi tahansa muuksi. LIsäksi sillä pystyy ottamaan esimerkiksi Youtubesta ladatuista MP4 -tiedostoista äänet talteen itselleen. Hyvin, hyvin helppo käyttää.

Videokysymystäsi en oikein ymmärrä mitä haluat.

Itse olen käyttänyt HandBrake -ohjelmaa, jos on pitänyt elokuvia tai pikkuvidoita tehdä tai muuttaa eri tarkkuuksille tai muuta. Helppo käyttää edelleen, yhtä helppo kuin käsijarru autossa ... vink.

Jos olen joutunut kopiosuojattuja DVD -elokuvia rippaamaan olen joutunut turvautumaan Windowsiin ja DVDFabiin. Sille teen ISO -tiedoston levystä ja ikivanhalla DVDShrinkillä otan talteen elokuvan ja teen siitä ISO:n jossa on vain oleellinen.

-vilsu-
aapee731

Re: Converter ohjelmia kaipaan....

Post by aapee731 »

Latasin tuon "Sound Converter" ohjelman.. Latasin myös tuon Handbrake. Mulla on ollut se koneella kun käytössä oli windows. Nyt ainoana järjestelmänä
on tämä Mint 17.2. Mulla hohtaa koko tuossa "Destination" oikealla puolella mkv. (Handbrake) Eikö tätä saa mp4 muotoon. Jotenkin erillainen kuin tuolla win puolella.

Onko ohjeita tähän... :?:
phd21
Level 20
Level 20
Posts: 10104
Joined: Thu Jan 09, 2014 9:42 pm
Location: Florida

Re: Converter ohjelmia kaipaan....

Post by phd21 »

Hi aapee731,

Video Muuttaa:

Curlew - suuri erittäin helppokäyttöinen kuvatiedoston muunnin, joka voidaan asentaa joko kaksi tapaa alla:
1. konsoli terminaali -kehotteeseen jokaisella viivalla alle yksi kerrallaan, tai kopioi ja liitä jokaisen rivin alla:
Konsolipäätteenä ohjeet alla tuli linkistä.
http://www.noobslab.com/2014/01/curlew- ... ed-to.html

sudo add-apt-repository ppa:kirillshkrogalev/ffmpeg-next
sudo add-apt-repository ppa:noobslab/apps
sudo apt-get update
sudo apt-get install ffmpeg
sudo apt-get install curlew


2. Voit myös napsauttaa linkkiä ladataksesi "ubuntu" ".deb" tiedosto "/ download" -kansioon tai jonnekin ja sitten tuplaklikkaa tiedostoa asentaaksesi sen. Sitten voit vain ajaa sitä.

http://linux.softpedia.com/get/Multimed ... 5832.shtml

Käsijarru - Monipuolinen DVD Ripper ja Video Converter (transkooderi) - Graafinen käyttöliittymä
Käsijarru on monipuolinen, helppokäyttöinen työkalu muuntaa dvd ja muut videoita h.264, xvid, tai ogg alustettu media. se on erityisen hyödyllistä tehdä videoita, jotka ovat yhteensopivia kannettavien videolaitteet, kuten Apple iPod / iPhone tai Sony PSP. Tämä paketti sisältää graafisen variantti, GHB.

sudo add-apt-repository ppa:stebbins/handbrake-releases
sudo apt-get update
sudo apt-get install handbrake
sudo apt-get install handbrake-gtk



Kdenlive - Video Editor
https://kdenlive.org/features

Toivottavasti tämä auttaa.
Phd21: Mint 20 Cinnamon & KDE Neon 64-bit Awesome OS's, Dell Inspiron I5 7000 (7573, quad core i5-8250U ) 2 in 1 touch screen
vilsu
Level 3
Level 3
Posts: 175
Joined: Wed Jan 16, 2013 2:31 pm

Re: Converter ohjelmia kaipaan....

Post by vilsu »

Se Handbrake ja MP4. Siinä on jokin bugi tällä hetkellä, mutta asian korjaamiseksi täytyy tehdä ilmeisesti alla olevien ohjeiden mukaan:

linkki:
http://askubuntu.com/questions/473308/o ... -handbrake

Tuossa löytyy ohje ja liittyvää keskustelua joka kannattaa lukea.

-vilsu-
aapee731

Re: Converter ohjelmia kaipaan....

Post by aapee731 »

Kiitos ohjeista...Kokeillaan..
phd21
Level 20
Level 20
Posts: 10104
Joined: Thu Jan 09, 2014 9:42 pm
Location: Florida

Re: Converter ohjelmia kaipaan....

Post by phd21 »

Hei aapee731,

Jos haluat todella helppokäyttöinen ohjelma, joka voi muuntaa videon ja äänen, ota hyvä tarkastella "Curlew", ja "Format Junkie" on toinen hyvä yksi. Asentaminen "ffmpeg" käyttäen PPA minun edellinen postitse on myös hyvä asia tehdä. Nämä ohjelmat ovat paljon helpompi käyttää kuin Käsijarru, vaikka Käsijarru on erinomainen ohjelma myös.

"Format Junkie"
http://www.noobslab.com/2014/01/format- ... buntu.html

sudo add-apt-repository ppa:jon-severinsson/ffmpeg
sudo add-apt-repository ppa:noobslab/apps
sudo apt-get update
sudo apt-get install ffmpeg
sudo apt-get install formatjunkie



Toivottavasti tämä auttaa ...


Pyydän anteeksi kaikki Suomen kielen virheitä, koska olen käyttäen kieltä muuntimen vastata tähän tehtävään. Tee mitään kieli korjauksia, jotta voin oppia siitä. Kiitos.
Phd21: Mint 20 Cinnamon & KDE Neon 64-bit Awesome OS's, Dell Inspiron I5 7000 (7573, quad core i5-8250U ) 2 in 1 touch screen
aapee731

Re: Converter ohjelmia kaipaan....

Post by aapee731 »

Sain tuon Handbrake ohjelman onnistumaan "phd21" ohjeilla. Sound converterin on nyt musiikki tiedostojen ohjelmana. Kiitos :D
Locked

Return to “Suomi - Finnish”