Usb ongelma

Tukifoorumi suomenkielisille käyttäjille
Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
Janne1

Usb ongelma

Post by Janne1 »

Päivää. Olen asennellut Linuxsia koneelleni nyt muutaman viikon huonolla menestyksellä. Sain sen viimein tänään hieman toimimaan ja niihin ongelmiin palaan myöhemmin. Akuuttina ongelmana on nyt 3 usb tikkua joita asentelussa käytin. En osaa tyhjentää niitä muuhun käyttöön ja poistella osioita ja alustaa ja mitä kaikkea muuta asiaan liittyy. Levyt osastolla näkyy liitettynä oleva tikku ja sen sisältö, mutta alustaa ei voi, eikä muutakaan. Ymmärrän jos yksi muistitikku olisi sattumalta tullut käyttöikänsä päähän, mutta en suostu uskomaan sitä kaikista kolmesta. Ongelma lienee siis ohjelmallinen ja käyttäjän kokemattomuudesta johtuva. Olisin kovin kiitollinen ohjeista.
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
Pummi++

Re: Usb ongelma

Post by Pummi++ »

Päivää. Itsellä sama juttu. Piti tyhjentää tikku ja kovalevy ja aikaa meni. Vaatinee ubuntun alle (kirjastosta) ja päivitys. Sitten linux imurointi jos on muuta käyttänyt niin tajuaa sen helpoiten. Asennus gparted ja ohjeita löytyi suomenkielisiltä linux mint sivuilta (olikohan urho kaleva poikkeuksena ettei muuta järjestelmää sotke sinne). Jos on jotain levyillä niin minulla ne sotkivat ettei asennus onnistunut ja oli datan kulutus sitä luokkaa että ainakin 3 yhteyttä oli pakko olla auki samaan aikaan. Puhdistuksen jälkeen putosi 90% ja prosessorikuormat 7% tasoon.
Pummi++

Re: Usb ongelma

Post by Pummi++ »

Ai niin se puhdistusohjelma oli joku nuke tai sinne päin jonka tarkastat ensin sillä spybotilla (päivitys, immunisointi ja virustarkastus).
prequel

Re: Usb ongelma

Post by prequel »

Levyt (disks) työkalulla pitäisi alustamisen onnistua (Apuohjelmat).

Tai sitten Gparted työkalulla.
Pummi++

Re: Usb ongelma

Post by Pummi++ »

Ei minulla. Sensijaan linuksin(tarkoituksellak) imurointi ja käynnistytikun luonti onnistui sillä helposti. Syynä poiston epäonnistumiseen voi olla monia. Jos formatointi menee parissa minuutissa niin tuskin on tyhjä. Kannattaa käyttäää sitä tarkastuslukua vaikka jotkut epäilevät sitäkin. Siitä olen kuitenkin lähes varma että jos on kovo kunnolla puhdistamatta niin tuskin pelaa kovin hyvin. Sitten tuskastuu ohjelmaan kun ei pelaakkaan hyvin. No moni tietää asian paremmin mutta itse en sotkisi useampaa järjestelmää samaan koneeseen.
Locked

Return to “Suomi - Finnish”