Kiitos, mentiin tällä
"sudo apt-get --purge remove Opera (tabua painoin, se löysikin ja täydensi puuttuvan - developemt sanan) ja poisti koko höskän. KIITOS.
Jaha, olin kirjottamassa että operan kuvake jäi tuohon työkalupalkkiin mutta nyt se mystisesti katos vähä isommalla viiveellä vain

Joten tältä osin hienosti meni. Päätettä tulkittaessa päättelisin että paketti on nyt poistettu.
Ajatuksena onki ollu opetella tuon päätteen käyttöä , ja toteutit hienosti toiveeni kun kerroit komennon millä saan tuon poistettua. Nämä komennot on edelleen aivan täysin hepreaa. Aina kun on aikaa koitan opetella perusteita linuxin puolelta mutta opin hitaasti ja epävarmasti.
Seuraava kysymys onkin, puoli vuotta vanha kokoonpano ja tuntuu että päivä päivältä mint menisi raskaammaksi. Kuvittelenko vain ?
Siihen liittyen , mä ihmettelen tätä päivitystulvaa voiko se vaikuttaa asiaan ? Oon kattomatta hyväksyny ja asentanu jokaisen ehdotetun päivityksen mutta noita tulee päivittäin ja välillä useempikin, normaalia ?
Ja viimeiseksi toteamus, että voi jumantsuikkelis ku olen ollu tyytyväinen tähän minttuun. Edelleen olen niin hämmästyny miten helppoa tämä siirtyminen oli windowssin puolelta tänne ja kun oikeasti ei ole pienintäkään tarvetta enää kertaakaan käynnistää windowssia tällä koneella. Kaiken on minttu ymmärtäny mitä koneen käytöltä voin toivoa. On tullu ilmeisesti mint 18.1 versio, osaisko joku kertoa mitä eroa sillä on tähän mint sarah 18 cinnamoniin ?