Firefox ja Netflix ei toimi ?

Tukifoorumi suomenkielisille käyttäjille
Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
Case

Firefox ja Netflix ei toimi ?

Post by Case »

Siinä se tulikin kysymys, otsikossa, Ilmoitelkaahan kun tuon saavat toimimaan niin saan neljä konetta siirettyä windows 10 ikeestä Linux Mint 18.1 64 bit Chinamon puolelle. Alustavasti näyttää kyllä mainiolta.
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
MintyO

Re: Firefox ja Netflix ei toimi ?

Post by MintyO »

Se ongelma on Netflixin puolella, eli firefox ei ole heidän tuettujen listalla. Netflixin saa kyllä toimimaan firefoxissa ihan mainiosti, mutta se pitää tehdä siten, että foxi "naamioidaan" näyttämään Cromelta, joka on natiivisti tuettu. Tarvittava lisäosa pitäisi löytyä helposti googlettamalla, en muista ulkoa minkä niminen se on (Voi olla, ettei periaatteessa tarvitse edes lisäosaa, vaan vain sisuskalujen manuaalista säätämistä).

Itse olen kokenut helpoimmaksi asentaa Chromen, jossa tosiaan toimii suoraan ilman kikkailuja ja katsellut sillä. Muuhun en sitä käytäkään.
Case

Re: Firefox ja Netflix ei toimi ?

Post by Case »

Yritin noilla "luulemaan chromeksi" systeemeillä mutta tuloksitta, uskomattoman sekaavaa, tyyliin lupaa paljon muttei anna mitään. Kunhan joskus kiireiltä kerkiää niin täytyy katsoa, josko siihen löytyisi/tekisi/teettäsi jonkun simppelin kikkareen. Siitä saattaisi olla iloa laajemminkin, uskoisin, jos se toimisi niin sanotusti heittämällä. Kiitos tuosta Chrome vinkistä, siitä saattaa olla joillekin apua mutta ei minulle, minä olen ronkeli, en laita Chromea koneelle edes tuota varten. Vaihdan mieluummin jonkun rupusemman käyttöjärjestelmän tilalle siksi aikaa. Oho, löysin tuolta kaappien kätköistä Sonyn BDP-S790 BD kieputtimen ja viellä löytyy Netflix mutta tämä romu näyttää tekstitykset kusen keltaisina, siis käyttökelvottomina, vaikka olen netflix pc-asetuksista laittanut näytä tekstitykset valkoisina.
Last edited by Case on Fri Feb 03, 2017 2:01 am, edited 1 time in total.
MintyO

Re: Firefox ja Netflix ei toimi ?

Post by MintyO »

Itselläkin on aika tiukat periaatteet tietyissä asioissa.. jossain vaiheessa vaan totesin, että jos nykypäivänä haluaa full hd (1080p) videota windowsin puolella tai natiivisti (ilman kikkailuja) netflixin linuxissa, niin joutuu Googlen ja Microsoftin juttuihin koskemaan. Sama koskee mielestäni tilannetta, että haluaa hyvän ilmaisen sähköpostin. En tosiaan tarkoita sanoa, että olet väärässä mielipiteinesi, kunhan ilmaisen oman kantani.

Mutta takaisin asiaan: Kun Netflixiä virittelin Windowsin puolella aikanaan, ja päädyin tosiaan käyttämään Microsoftin selainta että saan täyden resoluution irti, niin huomasin että liian tiukat tietoturva-asetukseni foxissa esti sen käytön. Eli tällaset pitää huomioida kun Netflix firefoxissa linuxin puolella: laittaa sopivan löysät asetukset (joku fiksumpi osaa varmaan sanoa, mitä Nflix haluaa sallittavan) ja foxin asetuksissa pitää käsittääkseni olla ruksittuna kohta: toista DMR-sisältöä. En edelleenkään muista sen lisäosan nimeä, jos joku sen tähän laittaisi, niin alkaa olla tutoriaali suomeksi miten Netflixiä katsotaan :lol: Sen pitäisi kaiken aiheesta lukemani mukaan olla yksinkertainen ja toimiva prosessi, joten en ymmärrä mikä sinulla sitten voisi mättää (jos ei ole tuo foxin asetusjuttu).
Locked

Return to “Suomi - Finnish”