Shotwell ei synkronoidu Flickrin kanssa [RATKAISTU]

Tukifoorumi suomenkielisille käyttäjille
Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
OJK101

Shotwell ei synkronoidu Flickrin kanssa [RATKAISTU]

Post by OJK101 »

Minulla on Shotwell kahdella Mint-koneella. Toisella koneista on Linux Mint 13 Mate ja toisella on Mint 17 Cinnamon.

Tämän Mint 13 koneen Shotwell ei keskustele Flickrin kanssa, vaan antaa virheilmoituksen:
Service http://api.flickr.com/services/rest returned HTTP status code 403 Forbidden
Tuolla Mint 17 Cinnamon -koneella taas ei Shotwellin ja Flickrin välillä ole mitään ongelmia. Kuvien julkaiseminen onnistuu mainiosti.

Mistä mahtaa johtua tuo Mint 13 -koneen ongelma? Ei onnistu Mint 13 -koneella gThumbinkaan kanssa julkaiseminen Flickriin, kokeilin. Ongelma näyttäisi siis olevan Mint 13:ssa, eikä sovelluksissa.
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 2 times in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
vilsu
Level 3
Level 3
Posts: 175
Joined: Wed Jan 16, 2013 2:31 pm

Re: Shotwell ei synkronoidu Flickrin kanssa

Post by vilsu »

Mint 13:n tuki loppuu huhtikuussa 2017 eli kuukauden tai parin päästä.

Jätä koko mint 13 ja siirry uudempaan systeemiin. Joudut tekemään sen kohta muutenkin.

-vilsu-
OJK101

Re: Shotwell ei synkronoidu Flickrin kanssa

Post by OJK101 »

vilsu wrote:Mint 13:n tuki loppuu huhtikuussa 2017 eli kuukauden tai parin päästä.

Jätä koko mint 13 ja siirry uudempaan systeemiin. Joudut tekemään sen kohta muutenkin.
Näinhän se on tehtävä. Olin vain ajatellut käyttää 13:a "koko rahan edestä" loppuun saakka. Itse asiassa minua kiinnosti tuossa enemmän itse ongelma kuin sen poistaminen (17 Cinnamon -koneellanihan julkaiseminen toimii moitteettomasti). Sain kuitenkin muualta vastauksen siihen, mistä ongelma johtuu: Flickr on siirtynyt aikoinaan käyttämään kryptattua https-rajapintaa, jota Mint 13:n Shotwell-jakelu ei tue (kuten ei gThumbkaan). Asia on korjattu Mint 17:n Shotwell-jakeluun.

Merkitsen tämän ketjun ratkaistuksi.
OJK101

Re: Shotwell ei synkronoidu Flickrin kanssa [RATKAISTU]

Post by OJK101 »

Nyt on koneella Mint 18. Voi pojat, että on hyviä teemavaihtoehtoja. Jo loppuivat Shotwell-ongelmat, CPU-puhinat ja monet muutkin häiritsevät pienet ylimääräisyydet.
Locked

Return to “Suomi - Finnish”