Installationsproblem: ALFA 802.11

Tukifoorumi suomenkielisille käyttäjille
Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
gtlarsson

Installationsproblem: ALFA 802.11

Post by gtlarsson »

jag är helt ny Linux användare och undrar hur jag ska bära mig åt.
För att installera drivrutinerna till Usb nätverktkortet: ALFA AWUS051NH v2.
Jag har installationsn skivan. Men lyckas inte installera den.
Jag har enbart använt Windows tidigare, men nu Linux Mint.
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
MintyO

Re: Installationsproblem: ALFA 802.11

Post by MintyO »

With linux you shouldn't have to install any drivers manually, the drivers are there already. Is https://www.alfa.com.tw/products_show.php?pc=67&ps=241 the device you're talking about? It says it's linux compatible, so I guess it should just work. What exactly is the problem? If you're new to linux, you could check Linux Mint website for manuals in swedish to easy you into things.

Med Linux behöver du inte installera drivrutiner manuellt, drivrutinerna finns redan. Är https://www.alfa.com.tw/products_show.php?pc=67&ps=241 den enhet du pratar om? Det säger att det är kompatibelt med Linux, så jag antar att det bara borde fungera. Vad exakt är problemet? Om du är ny på Linux, kan du kolla på Linux Mint-webbplatsen för manualer på svenska för att göra det lättare för dig.

Det är google translation. Jag har studerat svenska också, men mycket är inte här. Ja jos suomeksi sanon vielä, niin pitäisi näköjään petrata kouluruotsia vähän. :wink:
vilsu
Level 3
Level 3
Posts: 175
Joined: Wed Jan 16, 2013 2:31 pm

Re: Installationsproblem: ALFA 802.11

Post by vilsu »

Trevligt att få någon med svensk språk här. Jar är Finsk men ska försöka upprepa min svenska nu.

Vilkommen ombord till Linux -världen! Detta är ju lättare än windows men början är svår so som med allt.

Vi är här för hjälp so bara fråga oss.

On din fråga; I högra bottomen finns det moglighet att välja vilket nätet du vill använda. Välja ditt eget och bara sätta in ditt password.

-vilsu-

PS. min svenska är åt helvete. :)
Locked

Return to “Suomi - Finnish”