Linux Mint 18.3 ja E169-mokkula, yhteys katkeaa tasan 36h välein

Tukifoorumi suomenkielisille käyttäjille
Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
Propulsion

Linux Mint 18.3 ja E169-mokkula, yhteys katkeaa tasan 36h välein

Post by Propulsion »

Hei,

Minulla on tuolla yhdessä etäsijainnissa läppäri tekemässä lämpötilaseurantaa 1-wire -systeemillä ja se lähettää 5min välein lämpötiloista tekstitiedostot hitaan mobiilinetin yli tähän kotiin “palvelimelle”, joka sitten vääntään niistä tiedostoista graafit yms.

Aiemmin käytössä oli Linux Mint 17.4 ja toimi täysin. Nyt kun läppäri kävi muutenkin tässä kotona tuuletinhuollossa (x61s ja fan error…), niin menin tyhmänä päivittämään systeemin Linux Mint 18.3, kun kerran kunnon bitin päässä oltiin. Ensin ei tuon jälkeen tunnistanut koko E169-tikkua. Siitä selvittiin usb-modeswitchin asennuksella. Nyt pelaa muuten, mutta katkaisee pirulainen yhteyden tasan 36h välein. Tuosta toipuu kyllä helposti kun menee paikanpäälle, kysäisee vain salasanan ja pin-koodin ja taas nousee yhteys ylös toimiakseen sen 36h. Virransäästöjä olen mielestäni raksinut pois päältä, ei pitäisi mennä valmiustilaan ikinä, ei vaikka löisin kannen kiinni. Näyttö on lupa sammuttaa kyllä. Matkaa tuonne sijaintiin on 3-4km, eli pystyn kyllä käydä sen potkimassa ylös käsin, mutta pitäähän tuo toimimaan saada, en mä voi siellä alituiseen rampata. Ideoita, mikä aiheuttaa tuon tasan 36h välein tapahtuvan “aikakatkaisun” ja miten tilanne korjataan? Mikä muuttui tuossa versiopäivityksessä ja aiheuttaa nyt tuollaista?
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
vilsu
Level 3
Level 3
Posts: 175
Joined: Wed Jan 16, 2013 2:31 pm

Re: Linux Mint 18.3 ja E169-mokkula, yhteys katkeaa tasan 36h välein

Post by vilsu »

Hei !

Olisiko tällaisesta apua?

https://askubuntu.com/questions/896212/ ... -ew-7811un


Terveisin Vilsu
Locked

Return to “Suomi - Finnish”