Wine en gemistdownloader

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Wine en gemistdownloader

Post by duckduckgo66 »

Hallo, de is mijn 2de post over Wine.

Ik dacht het opgelost te hebben maar zie nu dat het niet resultaat heeft wat ik wilde hebben.

Om even terug te komen op het probleem, ik heb dus laatst Wine geinstalleerd, en daarna weer verwijderd.
Nu wil ik Wine weer erop hebben maar Wine wil niet opstarten, en ik zie Wine ook meer nergens terug.

Het enige commando wat ik in een shell kan invoeren is whereis, dus heb ik even het volgende gedaan.

whereis wine.

De shell geeft nu aan wine: /usr/share/man/man1/wine.1.gz

Wat moet ik verder doen om kleine Windows programmatjes draaiende te krijgen?

Het zelfde probleem doet zich voor met de windows en linux applicatie Gemistdownloader.
Ook deze heb ik laatse geeinstalleerd en later weer gedeinstalleerd.

P.S. met gemistdownloaden kun je programma downloaden van npo1.nl

Het is geen Windows file, maar vond ik gewoon onder de Software Manager.
Gemistdownloader geeft het trouwens ook voor Windows.

Ik was al blij dat ik hem terugzag onder Software Manager. dus ik dacht hee leuk dat hij er ook is voor onder Linux Mint.
Nu staat het icoontje van Gemistdownloader wel onder Applications, echter klik ik erop gebeurt er niks.

geef maar even wat info hoe verder te gaan, om Wine en Gemistdownloader weer te kunnen gebruiken
gemistdownloader: /usr/bin/gemistdownloader /usr/lib/gemistdownloader

P.S. laten we eerst maar met Wine beginnen mist iemand het antwoord hierop heeft?
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16228
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Wine en gemistdownloader

Post by Moem »

Zo te zien is Wine momenteel niet geinstalleerd, dus daar zou ik mee beginnen. Wat zegt de software manager ervan?
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Wine en gemistdownloader

Post by duckduckgo66 »

Moem wrote: Thu Jun 21, 2018 2:30 am Zo te zien is Wine momenteel niet geinstalleerd, dus daar zou ik mee beginnen. Wat zegt de software manager ervan?
Wine is geinstalleerd volgens de Software Manager.

https://ibb.co/kcVN78
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Wine en gemistdownloader

Post by duckduckgo66 »

Wine doet het ineens weer.

Nu nog Gemistdownloader.
Deze staat gewoon onder Applicaties, maar werkt niet.

https://ibb.co/epoZ4o
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16228
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Wine en gemistdownloader

Post by Moem »

Ik kan je daar niet mee helpen, mijn softwaremanager biedt hem niet aan. Wel vond ik hier een .deb download, die zou je ook eens kunnen proberen: https://www.helpdeskweb.nl/gemistdownloader/mono
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Wine en gemistdownloader

Post by duckduckgo66 »

Moem wrote: Thu Jun 21, 2018 3:41 pm Ik kan je daar niet mee helpen, mijn softwaremanager biedt hem niet aan. Wel vond ik hier een .deb download, die zou je ook eens kunnen proberen: https://www.helpdeskweb.nl/gemistdownloader/mono

Hallo, dank voor je reactie, ik heb de .deb gedownload, maar er gebeurt niks na aanklikken. :?:
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16228
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Wine en gemistdownloader

Post by Moem »

Dubbelklik? Anders eens een rechtsklik proberen?
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Wine en gemistdownloader

Post by duckduckgo66 »

Moem wrote: Thu Jun 21, 2018 4:20 pm Dubbelklik? Anders eens een rechtsklik proberen?
Nope werkt ook niet, rechtklik is het menu voor aan de desktop of favorieten enz toe te voegen.
Verwijderen, en opnieuw installeren heb ik ook al drie maal gedaan.
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16228
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Wine en gemistdownloader

Post by Moem »

Ja wacht, ik bedoelde dubbelklikken of rechtsklikken op het gedownloade .deb bestand, want daar hadden we het over... maar nu heb jij het over het programma in het menu?

Als je het gedownloade bestand dubbelklikt, wat gebeurt er dan?

En ik vraag me echt af waarom het programma jou wordt aangeboden in de Software Manager en mij niet. Heb je misschien een PPA aan je softwarebronnen toegevoegd?
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
User avatar
Leonard
Level 1
Level 1
Posts: 32
Joined: Sat Aug 12, 2017 5:25 am

Re: Wine en gemistdownloader

Post by Leonard »

Ik heb ook gemistdownloader gebruikt onder Linux (zonder Wine). Maar sinds enige tijd werkt dit programma bij mij niet meer. Sindsdien gebruik ik als alternatief de website http://downloadgemist.nl/. Een prima alternatief.

Zou het kunnen dat het programma te zien is via Software Manager simpelweg, omdat dit programma (al dan niet volledig) geïnstalleerd is?
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Wine en gemistdownloader

Post by duckduckgo66 »

Moem wrote: Fri Jun 22, 2018 1:39 am Ja wacht, ik bedoelde dubbelklikken of rechtsklikken op het gedownloade .deb bestand, want daar hadden we het over... maar nu heb jij het over het programma in het menu?

Als je het gedownloade bestand dubbelklikt, wat gebeurt er dan?

En ik vraag me echt af waarom het programma jou wordt aangeboden in de Software Manager en mij niet. Heb je misschien een PPA aan je softwarebronnen toegevoegd?
Als ik het .deb dubbelklik verschijnt de Package Installer, en zegt dat Gemistdownloader al geinstalleerd is.
Rechtsklik krijg ik het hele menu te zien zoals openen met, copie en past, open with enz.
Verder heb ik geen PPA toegevoegd maar zat het erin na een verse installatie dus ik weet niet anders.
Last edited by duckduckgo66 on Fri Jun 22, 2018 2:40 pm, edited 1 time in total.
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Wine en gemistdownloader

Post by duckduckgo66 »

Leonard wrote: Fri Jun 22, 2018 9:35 am Ik heb ook gemistdownloader gebruikt onder Linux (zonder Wine). Maar sinds enige tijd werkt dit programma bij mij niet meer. Sindsdien gebruik ik als alternatief de website http://downloadgemist.nl/. Een prima alternatief.

Zou het kunnen dat het programma te zien is via Software Manager simpelweg, omdat dit programma (al dan niet volledig) geïnstalleerd is?
Geen idee, ik denk ook dat het programma niet geheel word geinstalleerd, wel merk ik dat al ik hem verwijder dat uninstaller op 75% blijft staan. Als ik hem opnieuw installeer gaat het wel goed tot 100%, maar werkt niet
Dank voor op de online optie.
User avatar
Gruppo Sportivo
Level 4
Level 4
Posts: 278
Joined: Sun May 28, 2017 4:14 am
Location: 🇳🇱

Re: Wine en gemistdownloader

Post by Gruppo Sportivo »

duckduckgo66 wrote: Thu Jun 21, 2018 3:49 pm
Moem wrote: Thu Jun 21, 2018 3:41 pm Ik kan je daar niet mee helpen, mijn softwaremanager biedt hem niet aan. Wel vond ik hier een .deb download, die zou je ook eens kunnen proberen: https://www.helpdeskweb.nl/gemistdownloader/mono

Hallo, dank voor je reactie, ik heb de .deb gedownload, maar er gebeurt niks na aanklikken. :?:
Probeer dit deb bestand eens te installeren m.b.v gdebi.............e.v.t gdebi eerst installeren m.b.v de terminal

Code: Select all

sudo apt-get install gdebi
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Wine en gemistdownloader

Post by duckduckgo66 »

Gruppo Sportivo wrote: Sat Jun 23, 2018 3:23 am
duckduckgo66 wrote: Thu Jun 21, 2018 3:49 pm
Moem wrote: Thu Jun 21, 2018 3:41 pm Ik kan je daar niet mee helpen, mijn softwaremanager biedt hem niet aan. Wel vond ik hier een .deb download, die zou je ook eens kunnen proberen: https://www.helpdeskweb.nl/gemistdownloader/mono

Hallo, dank voor je reactie, ik heb de .deb gedownload, maar er gebeurt niks na aanklikken. :?:
Probeer dit deb bestand eens te installeren m.b.v gdebi.............e.v.t gdebi eerst installeren m.b.v de terminal

Code: Select all

sudo apt-get install gdebi
Hallo werkt ook niet :?:
User avatar
Gruppo Sportivo
Level 4
Level 4
Posts: 278
Joined: Sun May 28, 2017 4:14 am
Location: 🇳🇱

Re: Wine en gemistdownloader

Post by Gruppo Sportivo »

Wat meer informatie wat er precies mis gaat zou welkom zijn :!:

Geeft gdebi tijdens een poging tot installeren v/h deb bestand/pakket nog informatie weer :?:

Wellicht moet je eerst een mogelijk eerder geïnstalleerd bestand/pakket verwijderen

Code: Select all

sudo apt-get --purge remove gemistdownloader
Edit: Heb je misschien Mono verwijderd
Het gebruik van Mono wordt afgeraden zie: https://sites.google.com/site/computertip/veiligheid
Maar in dit geval zou je kunnen overwegen om Mono toch te gebruiken en e.v.t bij te werken m.b.v

Code: Select all

sudo apt-get update && sudo apt-get -y upgrade
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Wine en gemistdownloader

Post by duckduckgo66 »

Gruppo Sportivo wrote: Sun Jun 24, 2018 3:16 am Wat meer informatie wat er precies mis gaat zou welkom zijn :!:

Geeft gdebi tijdens een poging tot installeren v/h deb bestand/pakket nog informatie weer :?:

Wellicht moet je eerst een mogelijk eerder geïnstalleerd bestand/pakket verwijderen

Code: Select all

sudo apt-get --purge remove gemistdownloader
Edit: Heb je misschien Mono verwijderd
Het gebruik van Mono wordt afgeraden zie: https://sites.google.com/site/computertip/veiligheid
Maar in dit geval zou je kunnen overwegen om Mono toch te gebruiken en e.v.t bij te werken m.b.v

Code: Select all

sudo apt-get update && sudo apt-get -y upgrade
Hallo Mono of wat anders heb ik niet verwijderd omdat ik niet zo veel van Linux afweet.
Ik weet een beetje van iets intikken in een shell en de recht gewoon het klik werk.

Zover ik zie ik niks wat er mis kan gaan met GDebi, altans ik zie ´same version alreay installed, dus ik neem aan dat het dan goed is.
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Wine en gemistdownloader

Post by duckduckgo66 »

duckduckgo66 wrote: Sun Jun 24, 2018 1:05 pm
Gruppo Sportivo wrote: Sun Jun 24, 2018 3:16 am Wat meer informatie wat er precies mis gaat zou welkom zijn :!:

Geeft gdebi tijdens een poging tot installeren v/h deb bestand/pakket nog informatie weer :?:

Wellicht moet je eerst een mogelijk eerder geïnstalleerd bestand/pakket verwijderen

Code: Select all

sudo apt-get --purge remove gemistdownloader
Edit: Heb je misschien Mono verwijderd
Het gebruik van Mono wordt afgeraden zie: https://sites.google.com/site/computertip/veiligheid
Maar in dit geval zou je kunnen overwegen om Mono toch te gebruiken en e.v.t bij te werken m.b.v

Code: Select all

sudo apt-get update && sudo apt-get -y upgrade
Hallo Mono of wat anders heb ik niet verwijderd omdat ik niet zo veel van Linux afweet.
Ik weet een beetje van iets intikken in een shell en de recht gewoon het klik werk.

Zover ik zie ik niks wat er mis kan gaan met GDebi, altans ik zie ´same version alreay installed, dus ik neem aan dat het dan goed is.
Dit heb ik ook gedaan =
CODE: SELECT ALL

sudo apt-get update && sudo apt-get -y upgrade

Maar met geen succes tot het weer lopen van gemistdownloader.
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Wine en gemistdownloader

Post by duckduckgo66 »

duckduckgo66 wrote: Sun Jun 24, 2018 1:06 pm
duckduckgo66 wrote: Sun Jun 24, 2018 1:05 pm
Gruppo Sportivo wrote: Sun Jun 24, 2018 3:16 am Wat meer informatie wat er precies mis gaat zou welkom zijn :!:

Geeft gdebi tijdens een poging tot installeren v/h deb bestand/pakket nog informatie weer :?:

Wellicht moet je eerst een mogelijk eerder geïnstalleerd bestand/pakket verwijderen

Code: Select all

sudo apt-get --purge remove gemistdownloader
Edit: Heb je misschien Mono verwijderd
Het gebruik van Mono wordt afgeraden zie: https://sites.google.com/site/computertip/veiligheid
Maar in dit geval zou je kunnen overwegen om Mono toch te gebruiken en e.v.t bij te werken m.b.v

Code: Select all

sudo apt-get update && sudo apt-get -y upgrade
Hallo Mono of wat anders heb ik niet verwijderd omdat ik niet zo veel van Linux afweet.
Ik weet een beetje van iets intikken in een shell en gewoon het klik werk.
Ik heb gemistdownloader een paar weken terug geinstalleerd om wat te downloaden, daarna had ik het niet meer nodig
dus ook weer gedeinstalleerd van de Software Manager. Toen had ik weer wat nodig dus ik dacht installeer het maar weer
enkel sindsdien werkt het niet meer. Dus meer informatie kan ik je niet geven tot zover dan.

Zover ik zie gaat er niks mis met Gdebi, altans ik zie ´same version alreay installed, dus ik neem aan dat het dan goed is.
Ik heb gemistdownload al diverse malen geinstalleerd met het losse .deb pakker en ook via de Software manager met geen succes.
Dit heb ik ook gedaan =
sudo apt-get update && sudo apt-get -y upgrade

Maar met geen succes tot het weer lopen van gemistdownloader.
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Wine en gemistdownloader

Post by duckduckgo66 »

duckduckgo66 wrote: Sun Jun 24, 2018 5:16 pm
duckduckgo66 wrote: Sun Jun 24, 2018 1:06 pm
duckduckgo66 wrote: Sun Jun 24, 2018 1:05 pm

Hallo Mono of wat anders heb ik niet verwijderd omdat ik niet zo veel van Linux afweet.
Ik weet een beetje van iets intikken in een shell en gewoon het klik werk.
Ik heb gemistdownloader een paar weken terug geinstalleerd om wat te downloaden, daarna had ik het niet meer nodig
dus ook weer gedeinstalleerd van de Software Manager. Toen had ik weer wat nodig dus ik dacht installeer het maar weer
enkel sindsdien werkt het niet meer. Dus meer informatie kan ik je niet geven tot zover dan.

Zover ik zie gaat er niks mis met Gdebi, altans ik zie ´same version alreay installed, dus ik neem aan dat het dan goed is.
Ik heb gemistdownload al diverse malen geinstalleerd met het losse .deb pakket met Gdebi, en ook via de Software manager met geen succes.
Dit heb ik ook gedaan =
sudo apt-get update && sudo apt-get -y upgrade

Maar met geen succes tot het weer lopen van gemistdownloader.
duckduckgo66
Level 4
Level 4
Posts: 260
Joined: Sun Oct 01, 2017 3:11 am

Re: Wine en gemistdownloader

Post by duckduckgo66 »

Leonard wrote: Fri Jun 22, 2018 9:35 am Ik heb ook gemistdownloader gebruikt onder Linux (zonder Wine). Maar sinds enige tijd werkt dit programma bij mij niet meer. Sindsdien gebruik ik als alternatief de website http://downloadgemist.nl/. Een prima alternatief.
Hallo, weet je ook een stukje software om de bestanden om te zetten naar mp4?
De m4u worden niet door mijn TV herkend.

Online converters zeggen dat de bestanden te groot zijn.
Verder kun je ook converteren onder VLC player maar die werkt niet naar behoren.

Een collega met PCLinuxOS gebruikt avidemux maar die vind ik nergens.

Wie weet een programmatje voor mijn Linuxmint :?:
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”