Handbrake installeren

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
Oberon
Level 1
Level 1
Posts: 7
Joined: Sun Jan 27, 2019 3:25 pm

Handbrake installeren

Post by Oberon »

Hoe kan ik Handbrake installeren in Linux Mint 19?
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16233
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Handbrake installeren

Post by Moem »

Hallo en welkom! :D

Gewoon: via de Software Manager.
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
Oberon
Level 1
Level 1
Posts: 7
Joined: Sun Jan 27, 2019 3:25 pm

Re: Handbrake installeren

Post by Oberon »

Bedankt voor de info maar . . . . . ik heb zonet Linux Mint 19 geïnstalleerd op een laptop om het programma te proberen en ik kan nergens iets vinden dat op Software Manager lijkt.
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16233
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Handbrake installeren

Post by Moem »

Ah, een nieuwkomer. Dan is een beetje meer uitleg wel handig.

In de meeste versies van Mint (welke heb je? Mint 19 bestaat in de varianten Cimmanon, Mate en XFCE) vind je de Software Manager bij de favorieten in het menu, linksboven. Je kunt ook beginnen met typen in het zoekveld van het menu: software m... en dan zal hij zich wel vertonen.

De software manager (ik vergeet de Nederlandse naam steeds, maar het is iets met beheer) is de gratis app store van Mint, zeg maar. Bijna alles wat daarin te vinden is zal werken op jouw versie van Mint. En er zit goed spul bij.
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
Oberon
Level 1
Level 1
Posts: 7
Joined: Sun Jan 27, 2019 3:25 pm

Re: Handbrake installeren

Post by Oberon »

Heb Mint 19 Xfce geïnstalleerd. Zou het kunnen dat Software Manager in het Nederlands "Programmabeheer" is? Daar vind ik Handbrake (versatille DVD ripper and video transcoder (GTK+GUI) en Handbrake-Cli (versatille DVD ripper and video transcoder (command line) . Als ik echter Handbrake installeer en open dan komt er totaal iets anders op mijn scherm dan wanneer ik kijk op mijn grote PC zoek naar "Hoe Handbrake installeren in Linux". Ik vraag mij af of ik niet beter de versie "cinnamon" had geïnstalleerd.
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16233
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Handbrake installeren

Post by Moem »

Oberon wrote: Sat Feb 02, 2019 2:17 pm Heb Mint 19 Xfce geïnstalleerd. Zou het kunnen dat Software Manager in het Nederlands "Programmabeheer" is?
Ja, dat lijkt me heel waarschijnlijk.
Oberon wrote: Sat Feb 02, 2019 2:17 pmAls ik echter Handbrake installeer en open dan komt er totaal iets anders op mijn scherm dan wanneer ik kijk op mijn grote PC zoek naar "Hoe Handbrake installeren in Linux".
Kan dat een verschil in versie zijn?
En denk je dat de versie die je in Mint geinstalleerd hebt, volstaat voor wat jij ermee wilt? Want daar gaat het om. (Ik heb dat programma nooit gebruikt.)
Oberon wrote: Sat Feb 02, 2019 2:17 pmIk vraag mij af of ik niet beter de versie "cinnamon" had geïnstalleerd.
Dat staat hier los van, in Cinnamon krijg je dezelfde programmas aangeboden in dezelfde versies.
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
Oberon
Level 1
Level 1
Posts: 7
Joined: Sun Jan 27, 2019 3:25 pm

Re: Handbrake installeren

Post by Oberon »

Kleine correctie: Met "totaal iets anders" bedoel ik: bij het openen verschijnt een compleet ander beginscherm dan wat ik zie bij "Hoe Handbrake installeren in Linux". Dat laatste blijkt mij een normaal te verwachten scherm, dat wat ik heb in Mint niet.
Oberon
Level 1
Level 1
Posts: 7
Joined: Sun Jan 27, 2019 3:25 pm

Re: Handbrake installeren

Post by Oberon »

Denk dat wij daarnet op hetzelfde moment aan het typen waren. Een vraag: Met welk programma kan men in Linux een DVD kopiëren en/of omzetten naar .avi-formaat? In Windows gebruik ik daarvoor Freemake.
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16233
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Handbrake installeren

Post by Moem »

Ik doe dat zelf nooit, maar DeVeDe schijnt goed te zijn.
Oberon wrote: Sat Feb 02, 2019 3:02 pm Met "totaal iets anders" bedoel ik: bij het openen verschijnt een compleet ander beginscherm dan wat ik zie bij "Hoe Handbrake installeren in Linux". Dat laatste blijkt mij een normaal te verwachten scherm, dat wat ik heb in Mint niet.
Tja, ik kan niet goed vergelijken tussen twee dingen die ik allebei niet zien kan... Kun je een screenshot maken?

PrtSc (de toets op je toetsenbord) maakt een screenshot van het hele scherm, als je daarbij Shift vasthoudt (en dan PrtScr heel kort aantikt) kun je zelfs meteen een screenshot maken van een selectie van het scherm. Waarschijnlijk is het bestand te groot om als bijlage aan een bericht te hangen, maar je kunt het
- omzetten van .png naar .jpg in de standaard image viewer (plaatjeskijker, zeg maar),
- of ergens op het web neerzetten en dan hier een link plaatsen.

Het is een beetje veel ineens, maar ja, je bent ook een heel nieuwe wereld binnengestapt.
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
Oberon
Level 1
Level 1
Posts: 7
Joined: Sun Jan 27, 2019 3:25 pm

Re: Handbrake installeren

Post by Oberon »

Ik heb Handbrake nu ook eens in Windows geïnstalleerd en ik stel vast dat het startscherm in Mint en Windows identiek is. Vergelijken met "Hoe handbrake installeren in Linux" was dan ook geen goed vergelijkingspunt. Dus mijn vorige vraag was niet correct. Ik heb zelfs Handbrake getest en het resultaat is er, maar . . . . wat is het traaaaaag! Kent iemand een programma om DVD's naar de harde schijf te kopiëren?
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16233
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Handbrake installeren

Post by Moem »

Ik zou denken dat je bestandsbeheer-programma dat wel kan.
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”