Apt kokoonpano on viottunut

Tukifoorumi suomenkielisille käyttäjille
Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
pertti67
Level 1
Level 1
Posts: 5
Joined: Tue Jun 30, 2020 12:24 pm
Location: Turku

Apt kokoonpano on viottunut

Post by pertti67 »

Olen asentanut linux mint 20.2 Nyt saan päivityksistä ilmoituksen , että APT kokoonpano on viottunut ja kehotuksen vaihtaa toiselle palvelimelle. Kun yritän tätä tehdä ja listaa yritetään päivittää, saan vastuksen, pakettitietojen hakeminen epäonnistui, tarkista netti yhteys. Verkkoyhteys kuvake kyllä sanoo, että kone on yhditetty nettiin ja pystyn selamaan nettiä. Muttu kun samutan koneen ja käynistän uudellen, netti ei toimikkaan vaikka verkkoyhtys kuvake sanoo , että kone on yhdistetty. Joskus auttaa, että sammutan modemin (dna talonetti ) ja käynistän modeemin ja koneen uudellen. Mikähän voisi olla ongelman korjaus.
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
Maxtor
Level 1
Level 1
Posts: 49
Joined: Sun Oct 29, 2017 10:33 am

Re: Apt kokoonpano on viottunut

Post by Maxtor »

Onko mahdollista että olisit lisännyt pakettilähteitä ennen virheen paljastumista?
PTRFI
Level 1
Level 1
Posts: 1
Joined: Wed Aug 25, 2021 6:33 am

Re: Apt kokoonpano on viottunut

Post by PTRFI »

Mulla alkoi varmaan samanlainen ongelma jonkin päivityksen jälkeen. Taisi selaimesta kadota kirjainmerkit eikä automaattipäivitys toiminut.

Yritin muuttaa löytämillä ohjeilla joitain tiedostoja joista herjasi, en saanut toimimaan ja lopulta yritin palauttaa "timeshiftillä" ohjelman parin viikon takaiseen, ei onnistunut, halvaannutti melkein kaikki toiminnot. Verkon käyttö onneksi onnistuu.

Näitä alla olevia yritin aluksi muutella, mutta siis palautusyrityksen jälkeen järjestelmä melko toimimattomassa tilassa (mint19). En ole juurikaan päätettä käyttänyt kun ohjelma on toiminut hyvin ja päivittynyt onnistuneesti.

"Näillä paketeilla on tyydyttämättömiä riippuvuuksia:
libnss-systemd : Riippuvuudet: systemd (= 237-3ubuntu10.51)
systemd : Riippuvuudet: libsystemd0 (= 237-3ubuntu10.50) mutta 237-3ubuntu10.51 on asennettu"

-
pertti67
Level 1
Level 1
Posts: 5
Joined: Tue Jun 30, 2020 12:24 pm
Location: Turku

Re: Apt kokoonpano on viottunut

Post by pertti67 »

Olen asentanut Linux Mintin 20.2 niin sanottuna puhtaana asennuksena. Järjestelmä toimii hyvin ,paitsi nettiyhteyksissä on ongelmia. Eli kun käynnistän koneen, nettimanageri sanoo, että yhteys on muodostettu. Mutta kun avaan selaimen, saan seuraavan ilmoituksen:

Tarkista välityspalvelimen,palomuurin ja nimipalvelimen määritykset

DNS_PRO_FINISHEE. BAD.GONFIG

Minulla on nyt asennettuna kaksi yhteyttä, kiinteä yhteys1 ja kiinteä yhteys2. Molemmat ovat samanlaisin määrityksin eli en ole itse tehnyt mitään määrityksiä.
Kun vaihdan toiseen yhteyteen sitä toimimattomasta alkaa netti taas toimia normaalisti. Mutta kun käynnistän koneen uudelleen, on sama taas edessä, täytyy vaihtaa toiseen yhteyteen. Saama toistuu molemmilla selaimilla, niin Firefoxilla kun Google Chromella.
Käytössä on DNA talonetti ja se toimi aivan moitteetta kun minulla oli käytössä Mintin versio 20.0.
Locked

Return to “Suomi - Finnish”