Afspeelprobleem

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
vissertw43
Level 1
Level 1
Posts: 5
Joined: Thu Mar 04, 2021 6:42 am

Afspeelprobleem

Post by vissertw43 »

Goedemiddag,

Afspeelprobleem, ik zal het uitleggen.

Ik heb de laatste versie van Mint op mijn PC geïnstalleerd.
Aan de PC zit via usb een externe harde schijf met films, hoofdzakelijk .mkv en .mp4 bestanden.
Die bestanden op die externe harde schijf kon ik altijd goed afspelen in VLC binnen de vorige versie van Mint.
Dat gaat nu opeens niet meer, dwz bijna niet meer, slechts een enkel bestand is goed af te spelen.
De rest geeft alleen de titel, de ondertiteling en het geluid. Maar geen beeld.
Er staat nog een media speler geïnstalleerd, Celluloid, precies hetzelfde verhaal, dat enkele bestand wel en de rest alleen de titel, ondertiteling en geluid.
Daardoor neem ik aan dat het niet in een speler zit.

Maar het ligt ook niet aan de bestanden, want als ik diezelfde externe harde schijf aan een andere PC aansluit waar ook deze week dezelfde nieuwste versie van Mint op geïnstalleerd is, speelt alles feilloos af in de standaard geïnstalleerde Celluloid media speler.
Maar die PC is niet van mij.

Ik kan er geen logica in ontdekken, een enkel .mkv bestand of mp4 bestand gaat goed de rest niet.
Er zitten ook wat .avi bestanden tussen, die lijken wel allen goed af te spelen.

Iemand die hier een verklaring of oplossing voor heeft?

Dank voor het meedenken,

Ton.
Last edited by LockBot on Sun Sep 24, 2023 10:00 pm, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
Koentje
Level 7
Level 7
Posts: 1578
Joined: Tue Jan 04, 2022 6:23 pm
Location: Netherlands

Re: Afspeelprobleem

Post by Koentje »

Heb je de media codecs geinstalleerd?

https://linuxhint.com/install-multimedi ... linux-mint
vissertw43
Level 1
Level 1
Posts: 5
Joined: Thu Mar 04, 2021 6:42 am

Re: Afspeelprobleem

Post by vissertw43 »

Zeker weten Koentje, op beide computers en vanaf hetzelfde installatie medium.
Daarom vind ik het zo vreemd, en sommige bestanden wel en de meesten niet, dat maakt het nog vreemder.
En bestanden die in de oude versie van Mint geen problemen gaven.

Groeten,

Ton.
User avatar
Koentje
Level 7
Level 7
Posts: 1578
Joined: Tue Jan 04, 2022 6:23 pm
Location: Netherlands

Re: Afspeelprobleem

Post by Koentje »

Ik heb in het begin ook een soort gelijk probleem gehad dat sommige video bestanden wel en sommige niet fatsoenlijk afspeelden. VLC liep op die bestanden vast (heel het systeem zelfs) en bij Celluloid viel om de 2 seconden het beeld weg.. ik heb nog geprobeerd om externe codecs te installeren maar dat hielp allemaal niet.
Wat bij mij hielp was smplayer installeren en sindsdien met geen enkele video nog problemen gehad! Misschien het proberen waard?
vissertw43
Level 1
Level 1
Posts: 5
Joined: Thu Mar 04, 2021 6:42 am

Re: Afspeelprobleem

Post by vissertw43 »

Inderdaad, smplayer speelt alles zonder mankeren af, bovendien nog een mooie speler ook.

Hartelijk dank voor de tip en nog een fijn weekend.

Ton.
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”