[SOLVED]Eenvoudig programma om twee mappen te synchroniseren

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
kimvg
Level 3
Level 3
Posts: 107
Joined: Tue Jun 30, 2020 4:52 am

[SOLVED]Eenvoudig programma om twee mappen te synchroniseren

Post by kimvg »

Hallo,

Ik heb een Kobe e-reader en die wil ik graag synchroniseren met de map /home/kim/openbaar/e-reader
Het idee lijkt mij duidelijk.

Welk programma gebruiken jullie hier voor?
Wat ik zoek is vooral iets eenvoudigs wat gewoon zijn werk doet. Zoals het programma Deja Dub bijv.

Dat wat ik tot nu toe gevonden heb met google zijn vooral programma's die veel meer kunnen dan wat ik zoek.

Het moet ook eenvoudig kunnen toch :?:
Last edited by LockBot on Mon Sep 25, 2023 10:00 pm, edited 2 times in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
xenopeek
Level 25
Level 25
Posts: 29611
Joined: Wed Jul 06, 2011 3:58 am

Re: Eenvoudig programma om twee mappen te synchroniseren

Post by xenopeek »

Grsync zou daarvoor kunnen werken. Daarmee kan je twee mappen synchroniseren. Dat kopieert alleen nieuwe en gewijzigde bestanden van de bron map naar de bestemming map. Zet je het vinkje "delete on destination" aan dan worden bestanden in de bestemming map die niet meer in de bron map staan verwijderd; zo wordt de bestemming map een exacte kopie van de bron map.
Image
User avatar
janus
Level 2
Level 2
Posts: 94
Joined: Fri Dec 20, 2019 3:52 pm

Re: Eenvoudig programma om twee mappen te synchroniseren

Post by janus »

Met "Meld" kan het ook.
kimvg
Level 3
Level 3
Posts: 107
Joined: Tue Jun 30, 2020 4:52 am

Re: Eenvoudig programma om twee mappen te synchroniseren

Post by kimvg »

Thanks :!:

Ik ga ze beide proberen.
kimvg
Level 3
Level 3
Posts: 107
Joined: Tue Jun 30, 2020 4:52 am

Re: Eenvoudig programma om twee mappen te synchroniseren

Post by kimvg »

xenopeek wrote: Sat Mar 25, 2023 2:07 pm Grsync zou daarvoor kunnen werken. Daarmee kan je twee mappen synchroniseren. Dat kopieert alleen nieuwe en gewijzigde bestanden van de bron map naar de bestemming map. Zet je het vinkje "delete on destination" aan dan worden bestanden in de bestemming map die niet meer in de bron map staan verwijderd; zo wordt de bestemming map een exacte kopie van de bron map.
Grsync lijkt het meest op wat ik zoek denk ik.
Is het ook mogelijk om beide gelijk aan elkaar te laten zijn? Dat ze altijd een exact kopie van elkaar zijn dus :mrgreen:
User avatar
xenopeek
Level 25
Level 25
Posts: 29611
Joined: Wed Jul 06, 2011 3:58 am

Re: Eenvoudig programma om twee mappen te synchroniseren

Post by xenopeek »

Grsync met "delete on destination" vinkje zal de bestemming map exact gelijk houden aan de bron map. Maar als je over en weer de mappen gelijk wilt houden — dus als er in de bestemming map ook bestanden kunnen staan die nieuw / aangepast zijn en die terug gekopieerd zouden moeten worden naar de bron map — dat is ingewikkelder. Dat kan vast ook met Grsync maar zo ver reikt mijn kennis van rsync niet.

Mogelijk is meld handiger voor; om te bekijken of je inderdaad in de bestemming map bestanden hebt staan die niet in de bron map staan, of die nieuwere zijn dan in de bron map, en dan uitzoeken welke je wilt houden.
Image
kimvg
Level 3
Level 3
Posts: 107
Joined: Tue Jun 30, 2020 4:52 am

Re: Eenvoudig programma om twee mappen te synchroniseren

Post by kimvg »

Ik ga er morgen eens goed naar kijken
kimvg
Level 3
Level 3
Posts: 107
Joined: Tue Jun 30, 2020 4:52 am

Re: Eenvoudig programma om twee mappen te synchroniseren

Post by kimvg »

Oké, ik heb mijn voorkeur voor Grsync.
Heel erg bedankt maar weer :!: :!:
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”