Voor de mensen die net zoals ik liever LMDE gebruiken maar problemen hadden met Realtek in LMDE 5 goed nieuws, ik heb net LMDE 6 bèta op USB gezet en met Realtek RTL8821CE 802.11ac had ik zowel Wifi als Bluetooth verbinding, Dat ziet er dus al veelbelovend uit.
Wel kreeg ik een hele hoop waarschuwingen te zien, de meeste van hen kreeg ik ook te zien bij installatie van Linux Mint 21.2 Cinnamon maar deze konden genegeerd worden. Bij LMDE 6 krijg ik ook nog enkele blacklist meldingen te zien maar deze kreeg ik ook toen ik Ubuntu Studio geïnstalleerd had maar alles daar werkte normaal maar door de rare canonical beslissingen om standaard een hoop snap programma's te installeren waaronder ook Firefox en de snap updates allemaal handmatig moesten worden uitgevoerd deden me al zeer snel terug te keren naar Linux Mint.
Daar ik met LMDE 5 Geen internetverbinding kon maken via Wifi en er geen LAN aansluiting is aan mijn nieuwste laptop heb ik toen Linux Mint 21.1 geïnstalleerd waar ik geen spijt van heb want het is een fantastische distro, maar daar ik voor sommige software liever de flatpak installeer verkies ik de Linux Mint Debian versie boven de Ubuntu versie daar ik al ondervonden heb dat in LMDE de Flatpaks beter werken (op mijn oude computer staat namelijk LMDE 5)
LMDE 6 (Beta) Realtek WiFi+Bluetooth OK
Moderator: Moem
Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.