Prullebak

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Post Reply
BartSr
Level 4
Level 4
Posts: 324
Joined: Thu Nov 15, 2012 8:26 am
Location: Hardenberg

Prullebak

Post by BartSr »

:( Ik wilde iets uit de prullenbak terugzetten in een bestandsmap, maar dat lukt niet. :mrgreen: Weet iemand hier een oplossing voor?
User avatar
Pjotr
Level 24
Level 24
Posts: 20142
Joined: Mon Mar 07, 2011 10:18 am
Location: The Netherlands (Holland) 🇳🇱
Contact:

Re: Prullebak

Post by Pjotr »

Klik (normale linksklik) op terug te zetten bestand - rechtsklik: kies Terugzetten.
Tip: 10 things to do after installing Linux Mint 21.3 Virginia
Keep your Linux Mint healthy: Avoid these 10 fatal mistakes
Twitter: twitter.com/easylinuxtips
All in all, horse sense simply makes sense.
BartSr
Level 4
Level 4
Posts: 324
Joined: Thu Nov 15, 2012 8:26 am
Location: Hardenberg

Re: Prullebak

Post by BartSr »

Pjotr wrote: Fri Jan 19, 2024 7:40 am Klik (normale linksklik) op terug te zetten bestand - rechtsklik: kies Terugzetten.
Normale linksklik doet/toont niks,rechtsklik biedt die mogelijkheid niet
User avatar
janus
Level 2
Level 2
Posts: 94
Joined: Fri Dec 20, 2019 3:52 pm

Re: Prullebak

Post by janus »

Welke mogelijkheden zie je wel bij rechts klik?
BartSr
Level 4
Level 4
Posts: 324
Joined: Thu Nov 15, 2012 8:26 am
Location: Hardenberg

Re: Prullebak

Post by BartSr »

janus wrote: Fri Jan 19, 2024 8:48 am Welke mogelijkheden zie je wel bij rechts klik?
6 keer openen,kopieren,eigenschappen
BartSr
Level 4
Level 4
Posts: 324
Joined: Thu Nov 15, 2012 8:26 am
Location: Hardenberg

Re: Prullebak

Post by BartSr »

STOP MAAR :( Nu wilde ik de laptop uitzetten en verscheen een melding: er zijn nog programmas actief , gevolgd door twee keer Nemo bestanden kopieren
Als dit het gevolg is van mijn actie, dan vraag ik mij af wat het gevolg is Dat kan toch niet in een OS als Victoria?
User avatar
Gruppo Sportivo
Level 4
Level 4
Posts: 276
Joined: Sun May 28, 2017 4:14 am
Location: 🇳🇱

Re: Prullebak

Post by Gruppo Sportivo »

Wanneer je vanuit bestandsbeheer (Nemo) items verplaatst naar de prullenbak,zijn er 2 opties oftewel gekozen elementen terug zetten of Prullenbak legen (wanneer je hier voor kiest is dit definitief en onomkeerbaar.

Het lijkt erop dat het gekozen bestand nog bezig was met een bewerking ( kopiëren wellicht),en doordaar nog niet kon worden verwijderd uit je prullenbak.
Dat kan toch niet in een OS als Victoria?
Wat bedoel je daar mee.............
BartSr
Level 4
Level 4
Posts: 324
Joined: Thu Nov 15, 2012 8:26 am
Location: Hardenberg

Re: Prullebak

Post by BartSr »

Dat kan toch niet in een OS als Victoria?

Wat bedoel je daar mee.............
Ik vind dit amateuristisch. Ik kies en selecteer met Ctrl+C een groep bestanden, ga naar de map waar ik het wil plaatsen,geef Ctrl+V en er gebeurt ogenschijnlijk niets,terwijl er bij het afsluiten pas wordt gemeld er zijn nog programmas actief
User avatar
Charles
Level 2
Level 2
Posts: 68
Joined: Sun Jun 11, 2023 7:19 am
Location: Brabant

Re: Prullebak

Post by Charles »

BartSr wrote: Sat Jan 20, 2024 6:42 amIk vind dit amateuristisch. Ik kies en selecteer met Ctrl+C een groep bestanden, ga naar de map waar ik het wil plaatsen,geef Ctrl+V en er gebeurt ogenschijnlijk niets,terwijl er bij het afsluiten pas wordt gemeld er zijn nog programmas actief
Voor dit soort gebruik werkt Midnight Commander een stuk makkelijker. Gewoon uit de pakketbronnen van Mint.
Overigens is LM versie 21.3 al een tijdje beschikbaar en heb dus mijn systeem reeds geüpgraded. Zie dat jij nog werkt met versie 21.2
User avatar
Koentje
Level 7
Level 7
Posts: 1581
Joined: Tue Jan 04, 2022 6:23 pm
Location: Netherlands

Re: Prullebak

Post by Koentje »

Charles wrote: Sat Jan 20, 2024 4:22 pm Voor dit soort gebruik werkt Midnight Commander een stuk makkelijker. Gewoon uit de pakketbronnen van Mint.
+1 Ik gebruik MC bij elke bestands actie! En wanneer in MC een bestand klaar is met kopieren, dan is het ook klaar! Geen achteraf cache wegschrijven.. het kopieerd overigens ook sneller dan nemo over het netwerk!

En als terminal gebruik ik Guake.. pull down terminal met tabbladen. Dan word alles sooo makkelijk! :D
BartSr
Level 4
Level 4
Posts: 324
Joined: Thu Nov 15, 2012 8:26 am
Location: Hardenberg

Re: Prullebak

Post by BartSr »

Charles wrote: ⤴
Voor dit soort gebruik werkt Midnight Commander een stuk makkelijker. Gewoon uit de pakketbronnen van Mint.
Wat je makkelijk noemt : Waar/hoe vind je hier de prullebak?
BartSr
Level 4
Level 4
Posts: 324
Joined: Thu Nov 15, 2012 8:26 am
Location: Hardenberg

Re: Prullebak

Post by BartSr »

Overigens is LM versie 21.3 al een tijdje beschikbaar en heb dus mijn systeem reeds geüpgraded. Zie dat jij nog werkt met versie 21.2
Ik volg altijd de voorstellen van mijn systeem vwb bijwerkbeheer. En daar is de versie 21.3 nog niet aangeboden :D
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16239
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Prullebak

Post by Moem »

BartSr wrote: Mon Jan 22, 2024 7:42 am Ik volg altijd de voorstellen van mijn systeem vwb bijwerkbeheer. En daar is de versie 21.3 nog niet aangeboden :D
Bij de gewone bijwerkvoorstellen (sorry, ik weet niet hoe het in het Nederlands allemaal heet, dus ik gok maar wat) gaat het je niet worden aangeboden. Het komt te staan in het menu Bewerken van het bijwerkbeheerprogramma.
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
BartSr
Level 4
Level 4
Posts: 324
Joined: Thu Nov 15, 2012 8:26 am
Location: Hardenberg

Re: Prullebak

Post by BartSr »

Kan iemand me nu uitleggen wat ik nu stap-voor-stap moet doen:
Ik wil een reeks bestanden uit de prullenbak verplaatsen naar de map Dropbox, die automatisch is ontstaan bij het downloaden van Dropbox
User avatar
janus
Level 2
Level 2
Posts: 94
Joined: Fri Dec 20, 2019 3:52 pm

Re: Prullebak

Post by janus »

Bestanden selecteren in de prullenbak, rechts klikken => kopiëren.
Daarna plakken op de plaats waar je ze wilt hebben, de dropbox map dus in jouw geval.

Eigenlijk op precies dezelfde manier zoals je altijd bestanden verplaatst.
BartSr
Level 4
Level 4
Posts: 324
Joined: Thu Nov 15, 2012 8:26 am
Location: Hardenberg

Re: Prullebak

Post by BartSr »

Zo deed ik het ook en daarbij stel ik vast dat het wel plaatsvind maar dat er niets van de voortgang wordt gemeld.
User avatar
janus
Level 2
Level 2
Posts: 94
Joined: Fri Dec 20, 2019 3:52 pm

Re: Prullebak

Post by janus »

Misschien gaat het zo snel dat er geen voortgang wordt gemeld?
BartSr
Level 4
Level 4
Posts: 324
Joined: Thu Nov 15, 2012 8:26 am
Location: Hardenberg

Re: Prullebak

Post by BartSr »

janus wrote: Sat Jan 27, 2024 7:03 am Misschien gaat het zo snel dat er geen voortgang wordt gemeld?
Maar dan verwacht je toch een vraagstelling (overschrijven-overslaan-hernoemen)bij dubbele bestanden? En die zie ik ook niet.
User avatar
Moem
Level 22
Level 22
Posts: 16239
Joined: Tue Nov 17, 2015 9:14 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Prullebak

Post by Moem »

Zijn er dan dubbele bestanden?
En worden de bestanden nu daadwerkelijk verplaatst, of niet?

Ik vind trouwens kopiëren meestal veiliger dan verplaatsen.
Image

If your issue is solved, kindly indicate that by editing the first post in the topic, and adding [SOLVED] to the title. Thanks!
Post Reply

Return to “Nederlands - Dutch”