LM 21.3
Om het persistent probleem van de overvolle SSD op te lossen heb ik LM 21.3 opnieuw geïnstalleerd, dit keer op nederlands.
Maar synaptic aanvaardt mijn paswoord niet. Ik kan ook niet het hele systeem op nederlands zetten om dezelfde reden.
Met het forum heb ik nu een gelijkaardig probleem: ik krijg de melding dat de gebruikersnaam en paswoord niet geldig zijn en dat gebruikersnaam en mail-adres al in gebruik zijn en ik dan maar een andere gebruikersnaam moet kiezen.
(ik gebruik nu de partitie met lm 17, óók onverklaarbaar vol)
SOLVED Probleem met paswoord
Moderator: Moem
Forum rules
Onderwerpen in dit forum worden automatisch gesloten 6 maanden na aanmaak.
Onderwerpen in dit forum worden automatisch gesloten 6 maanden na aanmaak.
SOLVED Probleem met paswoord
Last edited by jakke5 on Fri Apr 12, 2024 9:54 am, edited 3 times in total.
Re: Probleem met paswoord
Probleem met keyboard layout misschien? Nederlandse indeling is anders dan Engelse.
Type je wachtwoord eens waar je kan zien wat je typt. B.v. in de text editor (Xed).
Type je wachtwoord eens waar je kan zien wat je typt. B.v. in de text editor (Xed).
Dankuwel voor de snelle reactie.
Ik heb uiteraard ook direct aan het keyboard gedacht en getest of het wel bv een a gaf en niet een q . Alles leek ok.
Ik heb nu Engels verwijderd uit de lijst met keyboards maar nog niet geprobeerd of dat een oplossing is.
Ik laat iets weten.
Neen, Synaptic weigert mijn paswoord nog steeds.
Ik heb ter controle mijn paswoord geschreven in de eenvoudige tekstverwerker.
Ik heb uiteraard ook direct aan het keyboard gedacht en getest of het wel bv een a gaf en niet een q . Alles leek ok.
Ik heb nu Engels verwijderd uit de lijst met keyboards maar nog niet geprobeerd of dat een oplossing is.
Ik laat iets weten.
Neen, Synaptic weigert mijn paswoord nog steeds.
Ik heb ter controle mijn paswoord geschreven in de eenvoudige tekstverwerker.
Voor de problemen met je computer wachtwoord én je forum wachtwoord, als de oorzaak niet is dat het toetsenbord -- nu je het op Nederlands hebt gezet -- b.v. special tekens op een andere plek zitten dan toen je de accounts aanmaakte dan moet het toeval zijn dat je beide wachtwoorden niet goed onthouden hebt. Ik kan geen andere overeenkomst bedenken tussen de 2 accounts.
Voor je computer wachtwoord kan je de stappen uit viewtopic.php?p=2060826#p2060826 gebruiken om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Voor je computer wachtwoord kan je de stappen uit viewtopic.php?p=2060826#p2060826 gebruiken om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Voor het forum inmiddels geen probleem meer. Gereset.
Het wachtwoord bij het opstarten vh systeem doet het normaal. Maar telkens als mijn wachtwoord wordt gevraagd krijg ik de melding 'Uw poging tot authenticeren is niet geslaagd'.
Ik zie nu, bij het afsluiten van het systeem dat de actualisering toch is gebeurd, ondanks het feit dat Synaptic mijn paswoord niet herkende.
Probleem opgelost ???
NEEN, het probleem blijft, ik kan synaptic niet zijn werk laten doen.
Ik was te optimistisch. De actualisering is niet gebeurd. Bij het afsluiten van de machine de melding kreeg ik de melding dat "er nog een toepassing actief" was. Dat interpreteerde ik als: sysnaptic is dan tóch aan 't werk geschoten.
NB De methode om in een root console te geraken, voorgesteld in viewtopic.php?p=2060826#p2060826NB werkte niet. down arrow doet het niet.
Het wachtwoord bij het opstarten vh systeem doet het normaal. Maar telkens als mijn wachtwoord wordt gevraagd krijg ik de melding 'Uw poging tot authenticeren is niet geslaagd'.
Ik zie nu, bij het afsluiten van het systeem dat de actualisering toch is gebeurd, ondanks het feit dat Synaptic mijn paswoord niet herkende.
Probleem opgelost ???
NEEN, het probleem blijft, ik kan synaptic niet zijn werk laten doen.
Ik was te optimistisch. De actualisering is niet gebeurd. Bij het afsluiten van de machine de melding kreeg ik de melding dat "er nog een toepassing actief" was. Dat interpreteerde ik als: sysnaptic is dan tóch aan 't werk geschoten.
NB De methode om in een root console te geraken, voorgesteld in viewtopic.php?p=2060826#p2060826NB werkte niet. down arrow doet het niet.
Zoals Xenopeek al vermoedde is het probleem niet het al of niet aanvaarden door Synaptic van het (systeem-)wachtwoord.
Wat er gebeurt is dat het systeem eigenzinnig de toetsenbordindeling telkens op Qwerty (USA) zet. Ik sluit af met toetsenbordindeling Belgian en als ik de machine terug opstart staat hij terug op Engels (USA). Niet onoverkomelijk, wel uiterst vervelend.
Wat er gebeurt is dat het systeem eigenzinnig de toetsenbordindeling telkens op Qwerty (USA) zet. Ik sluit af met toetsenbordindeling Belgian en als ik de machine terug opstart staat hij terug op Engels (USA). Niet onoverkomelijk, wel uiterst vervelend.
Re: SOLVED Probleem met paswoord
Ik zou daar een nieuw topic voor starten. Dat moet oplosbaar zijn hoop ik. Vermeld dan ook of je Cinnamon, MATE of Xfce gebruikt.