Foutmelding?

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Onderwerpen in dit forum worden automatisch gesloten 6 maanden na aanmaak.
Post Reply
eduardl
Level 2
Level 2

Foutmelding?

Post by eduardl »

Ik probeerde LM 22 te updaten, maar is niet gelukt!
Kreeg deze foutmelding:

W: Het downloaden gebeurt door root (de systeembeheerder) en niet in een sandbox (afgesloten ruimte), aangezien bestand '/var/cache/apt/archives/partial/vivaldi-stable_6.9.3447.48-1_amd64.deb' niet door gebruiker '_apt' kon benaderd worden. - pkgAcquire::Run (13: Toegang geweigerd)

Wat betekent deze en hoe los ik hem op?
Pjotr
Level 24
Level 24

Re: Foutmelding?

Post by Pjotr »

Probeer dit eens:

Code: Select all

sudo rm -v /var/cache/apt/archives/partial/vivaldi*
Daarna opnieuw proberen om de boel bij te werken.
Tip: 10 things to do after installing Linux Mint 22 Wilma
Keep your Linux Mint healthy: Avoid these 10 fatal mistakes
Twitter: twitter.com/easylinuxtips
All in all, horse sense simply makes sense.
eduardl
Level 2
Level 2

Post by eduardl »

Helaas, werkt niet!

rm: kan '/var/cache/apt/archives/partial/vivaldi*' niet verwijderen: Bestand of map bestaat niet
faroud
Level 1
Level 1

Post by faroud »

Doe gewoon een goede herinstallatie, zolang je tijd verdoen,tegen die tijd had ik al 5 pc,s herinstalleert met de nodige software..
Koentje
Level 8
Level 8

Post by Koentje »

faroud wrote: Sat Sep 28, 2024 1:03 am Doe gewoon een goede herinstallatie, zolang je tijd verdoen,tegen die tijd had ik al 5 pc,s herinstalleert met de nodige software..
Meest onzinnige opmerking ooit!
Image
johanp
Level 1
Level 1

Post by johanp »

eduardl wrote: Fri Sep 27, 2024 4:19 am Helaas, werkt niet!

rm: kan '/var/cache/apt/archives/partial/vivaldi*' niet verwijderen: Bestand of map bestaat niet
Maar krijg je nog steeds de waarschuwing (W) dat het bestand niet gevonden kan worden?

Controleer ook eens met

Code: Select all

apt check
of meer informatie kunt krijgen over een probleem bij heet updaten.
faroud
Level 1
Level 1

Post by faroud »

Koentje wrote: Sat Sep 28, 2024 3:09 pm
faroud wrote: Sat Sep 28, 2024 1:03 am Doe gewoon een goede herinstallatie, zolang je tijd verdoen,tegen die tijd had ik al 5 pc,s herinstalleert met de nodige software..
voor u mischien? :lol:
commentaar wel maar een oplossing aan de Ts geven, dat weet je precies niet ?
faroud
Level 1
Level 1

Post by faroud »

eduardl wrote: Thu Sep 26, 2024 3:14 pm Ik probeerde LM 22 te updaten, maar is niet gelukt!
Kreeg deze foutmelding:

W: Het downloaden gebeurt door root (de systeembeheerder) en niet in een sandbox (afgesloten ruimte), aangezien bestand '/var/cache/apt/archives/partial/vivaldi-stable_6.9.3447.48-1_amd64.deb' niet door gebruiker '_apt' kon benaderd worden. - pkgAcquire::Run (13: Toegang geweigerd)

Wat betekent deze en hoe los ik hem op?
Beste

Heb je op u systeem timeshift staan, met daarin een recente backup?Dan zou je al eventueel kunnen weer keren naar de vorige versie.

Wat bedoel je precies met LM22 updaten?
Koentje
Level 8
Level 8

Post by Koentje »

faroud wrote: Wed Oct 02, 2024 2:13 am
Ik denk voor een hoop mensen een onzinnige opmerking. Alsof dat voor iedereen maar 123 gedaan is. Mijn systeem opnieuw installeren kost me zeker een week werk zoveel is er aan gecustomized. Voor mij een rede om een mint versie helemaal uit te zitten! Maar goed, als dat jouw oplossing is voor al je problemen, have at it. Ik los ze liever op.
En sinds wanneer mag je alleen commentaar geven als je een oplossing hebt?

TS is ook niet echt duidelijk wat hij precies gedaan heeft waardoor hij deze melding kreeg. Is het bestand gedownload en is er op dubbel geklikt toen hij deze melding kreeg. Voerde hij updates uit via update manager of via de console? Probeerde hij een oudere versie van Mint te upgraden naar LM22?
Hoe minder info, hoe minder kans op oplossingen!
Image
faroud
Level 1
Level 1

Post by faroud »

Koentje wrote: Wed Oct 02, 2024 7:31 am
faroud wrote: Wed Oct 02, 2024 2:13 am
Ik denk voor een hoop mensen een onzinnige opmerking. Alsof dat voor iedereen maar 123 gedaan is. Mijn systeem opnieuw installeren kost me zeker een week werk zoveel is er aan gecustomized. Voor mij een rede om een mint versie helemaal uit te zitten! Maar goed, als dat jouw oplossing is voor al je problemen, have at it. Ik los ze liever op.
En sinds wanneer mag je alleen commentaar geven als je een oplossing hebt?

TS is ook niet echt duidelijk wat hij precies gedaan heeft waardoor hij deze melding kreeg. Is het bestand gedownload en is er op dubbel geklikt toen hij deze melding kreeg. Voerde hij updates uit via update manager of via de console? Probeerde hij een oudere versie van Mint te upgraden naar LM22?
Hoe minder info, hoe minder kans op oplossingen!
je hebt gelijk laten we daar geen ruzie over maken, maar in ieder geval als hij een upgrade heeft gedaan wat 90% van de gebruikers dit af raden dan is enkel een herinstallatie de beste manier.
En inderdaad zijn vraag is niet duidelijk, daarom dat ik hem ook vroeg, wat hij bedoeld met LM22 updaten, dat vind ik al raar op zich?

vriendelijke groeten
Post Reply

Return to “Nederlands - Dutch”