amiga amikit on mint

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Locked
mach50

amiga amikit on mint

Post by mach50 »

normaal gebruik ik amiga op windows systemen , en ik weet dat er een linux download is vanaf de website.
Wat ik me afvraag is het mogelijk om amigakit te installeren vanuit de shell console :

Ik gebruik al jaren amiga dagelijks , maar heb onder linux nog nooit amiga op decomputer gehad:

hopelijk zitten hier wat liefhebbers die een howto klaar hebben staan:

alle hulp is welkom , alvast bedankt :mrgreen:
Last edited by LockBot on Wed Dec 28, 2022 7:16 am, edited 1 time in total.
Reason: Topic automatically closed 6 months after creation. New replies are no longer allowed.
User avatar
xenopeek
Level 25
Level 25
Posts: 29604
Joined: Wed Jul 06, 2011 3:58 am

Re: amigakit on mint

Post by xenopeek »

Geen idee wat amigakit is; heb je een link naar een website want Google komt met allerlei verschillende producten.
Image
mach50

Re: amigakit on mint

Post by mach50 »

xenopeek wrote:Geen idee wat amigakit is; heb je een link naar een website want Google komt met allerlei verschillende producten.
sorry amikit lol ,

link ->> http://www.amikit.amiga.sk/

amikt is een emulator dat een werkende amiga op je computer toverd onder windows werkt dat perfect :D
User avatar
xenopeek
Level 25
Level 25
Posts: 29604
Joined: Wed Jul 06, 2011 3:58 am

Re: amiga amikit on mint

Post by xenopeek »

In de download voor Linux zit een PDF bestand met instructies. Een snelle blik leert dat je zelf E-UAE moet installeren, en je hebt ook Amige Forever of andere bron nodig voor Amige OS en ROM. Ik heb het onderwerp van deze thread aangepast; mogelijk krijg je nog wat meer hulp van iemand die dit programma ook gebruikt. Eerlijk gezegd denk ik dat je een grotere kans van slagen hebt door de vraag in het Engels te stellen in het Main Edition Support forum, want ik schat dat niet veel mensen dit programma gebruiken--laat staan dat ze ook nog Nederlands spreken :wink:

Klinkt alsof het allemaal wel te doen moet zijn met geduld, maar de handleiding laat je inderdaad wat onnodig veel via de terminal doen (folders aanmaken en bestanden uitpakken kan natuurlijk gewoon ook prima met je file manager).
Image
mach50

Re: amiga amikit on mint

Post by mach50 »

amigakit kan je het beste installeren op windows , linux is verre van goed voor amigakit mijn gedacht. :roll:
Locked

Return to “Nederlands - Dutch”