Printen vanuit verschillende fotobewerkers

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Topics in this forum are automatically closed 6 months after creation.
Post Reply
efrolich
Level 1
Level 1
Posts: 17
Joined: Sat Jul 17, 2021 10:22 am

Printen vanuit verschillende fotobewerkers

Post by efrolich »

Ha allen,

Foto's printen in Linux lijkt geen grote hobby gezien reacties op mijn andere post hier. Ik heb weer een vraag over dit onderwerp.

Als ik een foto print vanuit Gimp krijg ik een andere print dan vanuit xviewer. Het printmenu ziet er ook anders uit. In Gimp kan ik de foto keurig in het midden van het papier zetten, in xvieuw is dit niet mogelijk. Nou dacht ik altijd dat de printer taak door het zelfde programma werd uitgevoerd maar dat is blijkbaar niet zo. Kan ik zorgen dat het voor mij beste menu in alle programma's werkt?

Voor tekst printen was dit nooit een issue maar nu ik een foto printer heb zijn dingen toch ineens er wisselend valt me op. Alsof daar niet heel goed over is nagedacht. Zie ook mijn vraag over het weken met ICC profiles voor mijn printer. Overigens ook op andere platformen blijkt informatie niet zomaar voor handen

Informatie is moeilijk te vinden en kennis is blijkbaar ook niet echt aanwezig.

Ik hoop dat ik iemand vind die me kan helpen een aantal dingen duidelijk te krijgen zodat de resultaten een beetje uniform gaan worden.

Ernst-Jan
User avatar
janus
Level 2
Level 2
Posts: 94
Joined: Fri Dec 20, 2019 3:52 pm

Re: Printen vanuit verschillende fotobewerkers

Post by janus »

In Gimp kan ik de foto keurig in het midden van het papier zetten, in xvieuw is dit niet mogelijk.
Onder afbeeldingsinstellingen in het afdruk menu kan ik dat perfect doen.

Ik snap ook niet hoe je instellingen in verschillende programma's gelijk wilt krijgen, gebruik dan maar 1 programma, dan heb je toch geen probleem?
Post Reply

Return to “Nederlands - Dutch”