[SOLVED!] Mint gooit steeds mijn achtergrond weg!
Moderator: Moem
Forum rules
Onderwerpen in dit forum worden automatisch gesloten 6 maanden na aanmaak.
Onderwerpen in dit forum worden automatisch gesloten 6 maanden na aanmaak.
[SOLVED!] Mint gooit steeds mijn achtergrond weg!
Ik dacht, laat ik eens een mooie achtergrond uitkiezen uit mijn fotocollectie op mijn tweede HD in mijn pc. Nou, zo gezegd zo gedaan... Schakel ik de PC uit, doe 'm later weer aan... en staat hij weer op de standaard background. WEG foto! Dus alweer geprobeerd... zelfde resultaat. Probeerde ik de foto te kopieren naar het buroblad en dan van daaruit in te stellen als achtergrond: lukt het WEL! Maar waarom niet de eerste manier?
Last edited by Raccoonie on Mon Apr 01, 2024 9:27 am, edited 1 time in total.
Re: Mint gooit steeds mijn achtergrond weg!
Waarschijnlijk omdat je de tweede HD gebruikt alsof het een externe schijf is, alsof het een USB stickie is. Dus dat je niet hebt gezorgd dat deze automatisch gemount wordt tijdens het opstarten van de computer maar dat deze pas gemount wordt nadat je de tweede schijf in je bestandsbeheerder opent. Als je een bestand op een USB stickie als achtergrond instelt en je trekt de USB eruit, dan kan je systeem de volgende keer dat je opstart dat bestand niet vinden. Zelfde als je de tweede HD niet ingested hebt dat het automatisch moet mounten tijdens opstarten, dan kan je systeem dat bestand ook niet vinden.
Ennnn hoe los ik dat op?
- Pjotr
- Level 24
Gewoon het fotobestandje plaatsen (kopiëren?) op de interne harde schijf waar Mint op staat. Dan kan-ie 'm altijd vinden, want dan klopt de koppeling altijd.
Tip: 10 things to do after installing Linux Mint 22 Wilma
Keep your Linux Mint healthy: Avoid these 10 fatal mistakes
Twitter: twitter.com/easylinuxtips
All in all, horse sense simply makes sense.
Keep your Linux Mint healthy: Avoid these 10 fatal mistakes
Twitter: twitter.com/easylinuxtips
All in all, horse sense simply makes sense.
De handmatige manier is in het /etc/fstab bestand. Maar het kan ook met het Disks programma, dat is eenvoudiger als je niet bekend bent met /etc/fstab. Ik weet de Nederlandse benamingen niet dus noem het in het Engels
1. Open het Disks (gnome-disks) programma en klik op de partitie op de tweede HD om die te selecteren
2. Klik nu op de tandwielen knop er onder en kies "Edit Mount Options"
3. Zet daar "user session defaults" uit en zet "enable mount at system startup" aan
4. Als laatste moet je "mount point" kiezen; dat moet een bestaande directory zijn dus maak eerst ergens een lege directory aan en gebruik die dan als de "mount point". Bijvoorbeeld "TweedeHD" in je home directory.
Als alles goed is ingesteld zal de tweede HD tijdens het opstart automatisch gemount worden naar die directory, dus kan je voortaan in je bestandsbeheerder je tweede HD via die directory benaderen.
Het is snutverdurie gelukt! Me so HAPPY! In het pulldown menu heb ik gekozen voor LABEL=....... (alleronderste), mezelf authenticated, achtergrond ingesteld via de fotoviewer en na het opstarten bleef het er nog staan! Misschien wel een stomme foto maarja was maar een testje!
Maar in ieder geval blijft het staan zoals het staat en geen weggooierij meer!
Maar in ieder geval blijft het staan zoals het staat en geen weggooierij meer!
Effe update: ook Strawberry music player gaf problemen door alles weg te gooien en Shotwell hetzelfde. Nu ik die tip heb gebruikt van xenopeek blijft nju alles netjes staan, ook na een herstart!