Alle Cinnamon Spices zijn nu beschikbaar in het Nederlands

Ondersteuningsforum voor Nederlandstalige gebruikers

Moderator: Moem

Forum rules
Onderwerpen in dit forum worden automatisch gesloten 6 maanden na aanmaak.
Post Reply
qadzek
Level 1
Level 1

Alle Cinnamon Spices zijn nu beschikbaar in het Nederlands

Post by qadzek »

Recent merkte ik op dat slechts ongeveer 15% van de Cinnamon Spices Specerijen naar het Nederlands vertaald waren, dus heb ik hier verandering in gebracht. De Applets / Werkbalkhulpjes, Desklets / Bureaubladmini's, Extensies en Acties zijn nu voor 100% beschikbaar in het Nederlands.

Er zitten veel handige toepassingen tussen, dus neem zeker eens een kijkje. Je kan deze meteen downloaden door in je startmenu bv. naar Werkbalkhulpjes te gaan.
Enkele voorbeelden van toepassingen die ik gebruik: een monitor om CPU-gebruik in de gaten te houden, een indicator die waarschuwt als Caps Lock aanstaat en een klok die de tijd in andere tijdzones toont.
xenopeek
Level 25
Level 25

Re: Alle Cinnamon Spices zijn nu beschikbaar in het Nederlands

Post by xenopeek »

Geweldige actie om de vertalingen zo bij te werken!
Image
vimes666
Level 6
Level 6

Post by vimes666 »

Goed werk! Hoewel ik het woord 'inhibiteur' -wat ik tegen kwam toen ik door een stukje heen bladerde- niet echt nederlands vind. Ik zou het vervangen door 'belemmering/belemmeraar'.
Omdat ik al 50 jaar uitsluitend met engelse software werk komt nederlands altijd een beetje vreemd over bij mij dus ik weet niet of mijn kritiek terecht is :)
Pjotr
Level 24
Level 24

Post by Pjotr »

Top! Bedankt. Onze mooie taal is de moeite waard. :)
Tip: 10 things to do after installing Linux Mint 22 Wilma
Keep your Linux Mint healthy: Avoid these 10 fatal mistakes
Twitter: twitter.com/easylinuxtips
All in all, horse sense simply makes sense.
qadzek
Level 1
Level 1

Post by qadzek »

vimes666 wrote: Tue Apr 23, 2024 12:27 pm Goed werk! Hoewel ik het woord 'inhibiteur' -wat ik tegen kwam toen ik door een stukje heen bladerde- niet echt nederlands vind. Ik zou het vervangen door 'belemmering/belemmeraar'.
Omdat ik al 50 jaar uitsluitend met engelse software werk komt nederlands altijd een beetje vreemd over bij mij dus ik weet niet of mijn kritiek terecht is :)
Het is zeker voor verbetering vatbaar. Het is soms kiezen tussen een vertaling die puur Nederlands is (bv. 'toepassing') of een vertaling die dichter bij het Engels aanleunt (bv. 'applicatie').
Ik stel zelf trouwens ook de taal altijd in op Engels, al is het maar om meer succes te hebben bij het zoeken naar foutmeldingen in zoekmachines :) Toch leek het me nuttig om deze Spices te vertalen.
Post Reply

Return to “Nederlands - Dutch”